Hearthstone

Újabb súlyos bug, két lap is érintett! De mi a trükk?


Gond van két Priest kártyával is, de a véletlen is közrejátszik.

A héten megérkezett a legújabb frissítés a Hearthstone-hoz, amely ezúttal sem sikerült sajnos hibamentesre, hiszen több bosszantó probléma is előjött a patch után – ezekről korábbi cikkünkben olvashattatok már.

A Blizzard megint becsempészett pár új bugot, de már úton a javítás!

Nos, úgy tűnik, hogy a Blizzard meglepetéscsomagjában elrejtőzött még néhány extra finomság, nemrég ugyanis újabb hibákra bukkantak. Egészen pontosan két lapról van szó: ezek a Priest “ideiglenes” lopásai, a Potion of Madness és a Shadow Madness.

Az új patch óta ha olyan lényt lopunk el ezekkel a lapokkal, amiknek kör végén kisülő képessége van, akkor ezek nekünk és az ellenfélnek is ki fognak sülni.

Íme bizonyítékként egy videós összeállítás egy egyszerű és néhány extrémebb példával.

Van azonban egy csavar is a történetben, a hiba ugyanis nem mindig jön elő. Hogy mitől függ? Attól, hogy ki a domináns játékos az adott meccsen.

Mi az “domináns játékos”?

A Hearthstone minden egyes mérkőzés elején meghatározza, ki lesz a domináns játékos (PLAYER_ID value = 1), méghozzá teljesen véletlenszerű módon. A játék ez alapján dönti el, hogy bizonyos effektek milyen sorrendben süljenek ki – vagyis nem minden esetben a lapkijátszás sorrendje dönt, vagy esetleg az, hogy kinek a körében járunk.

Íme egy konkrét példa: kint van egy Lorewalker Cho mindkét játékosnál. Ki kapja előbb a varázslatot, ha valaki kijátszik egyet? A válasz: a domináns játékos.

Kép: Hearthpwn

A Blizzard éppen az új frissítéssel változtatta meg a különféle effektek működését, ami miatt a kapcsolódó hatások csak akkor sülnek ki, ha már az effekt kisülése előtt teljesül a feltételük, ami néhány ritka esetben számíthat főleg, ezekről a fejlesztők egy videós magyarázatot is készítettek nemrég. Éppen ez idézte elő a hibát, ugyanis ha a lopó játékos a domináns játékos is egyben, akkor kétszer sül ki az effekt.

  • A játék először a domináns játékosnál vizsgálja le a kör végi effekteket, vagyis kisül a lény képessége, majd visszakerül az eredeti gazdájához.
  • Ezután a másik játékosnál is levizsgálja a játék a kör végi effekteket, és mivel ekkor már visszatért a lény, ezért ott is kisül a képesség.

Teljesen nyilvánvaló persze, hogy ez így nincs rendben, Mike Donais vezető dizájner pedig azóta reagált is, hogy mindenképpen javítani fogják a hibát. Ám hogy erre mikor kerülhet sor, azt egyelőre nem tudta megmondani.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva