Gaming

Mészárlós gyerekhorrorból dollármilliárdos iparág


Az akciójátékok mindig is népszerűek voltak, de van ezen belül is egy altípus, amely az elmúlt időben hatalmas térnyerésbe kezdett: a Battle Royale!

Az elnevezés eredetéig egészen 1999-ig kell visszamennünk, amikor is Koushun Takami japán író megjelentette Battle Royale című disztópikus regényét. A könyvadaptáció 2000-ben, Kinji Fukasaku vezetésével készült el, és óriási siker lett. Olyannyira, hogy a könyveken, képregényeken és filmeken kívül ma már számtalan játék alapját is ez adja.

Az első ilyenig 2012-ig kell visszanyúlnunk, bár a műfaj elemei bizonyos mértékben már korábban is fellelhetőek voltak egyes játékokban. Akkor azonban – nem sokkal az Éhezők Viadalának premierjét követően – jött a Minecrafton belüli Hunger Games (később Survival Games) névre hallgató modifikáció.

A stílus főbb jellemvonásai már ekkor is jelen voltak, kezdve a győzelmet segítő tárgyak keresgélésével, az egymással történő harcokon át egészen az „utolsó emberig” (last man standing) tartó játékmenetig.

Az első nagy áttörést Dean Hall elgondolása hozta meg, aki megtervezte az ARMA 2 modját, a DayZ-t, amely négy hónappal később már egymillió játékost tudhatott magáénak. A mod a mai napig a közösség „kezében van”, hiszen a Bohemia Interactive nem állt meg ennyinél, és 2013 decemberében piacra dobta a DayZ standalone változatát, mely egyébként a mai napig early accessben van.

Ennek sikere már sokkal inkább megkérdőjelezhető, a vetélytársak könnyedén elfeledtették velünk a cseh fejlesztő játékát. Ebben volt segítségünkre a ma már jól ismert, nagy népszerűségnek örvendő Brendan Greene, azaz „PlayerUnknown”, aki a 2000-es japán film mintájára elkészítette az ARMA 2/DayZ Battle Royale modját. A csehek továbbra is a különálló címekre fektettek hangsúlyt, így ezt Greene az ARMA 3-ban továbbfejlesztette.

Forrás: PC Gamer

Elképzeléseivel, tanácsaival ellátta a H1Z1-en (azon belül is a KotK, mint Battle Royale) ügyködő Daybreak csapatát is. Az early accessbe 2016 februárjában bekerülő King of the Kill játékos-szám tekintetében exponenciális növekedést hozott. Volt, hogy egyidejűleg 150 ezren űzték a Just Survive nagytestvérét.

A szám ma már persze kismiska, hiszen Greene továbbállt a Bluehole-hoz ahol, és mint kreatív fejlesztő létrehozta a „saját csataterét”. A PlayerUnknown’s Battlegrounds névre hallgató játék ma már a műfaj legmeghatározóbb darabjának tekinthető.

PUBG: 20 millió, Fortnite: 20 millió – a különbség mégis óriási! – gamer.hu

A két játék szinte egyszerre ért ugyanahhoz a mérföldkőhöz, de teljesen más utat jártak be. Az elmúlt hónapokban a PlayerUnknown’s Battlegrounds játszi könnyedséggel sajátította ki magának a battle royale játékok trónját. Az azonban tisztán látszik, hogy előbb-utóbb fel fognak bukkanni a trónkövetelők. Mit fognak, egyesek már itt is vannak: a Fortnite tanári módon lovagolta meg a PUBG-lázat.

Az idén márciusban piacra dobott PUBG már átlépte a 20 millió (!) eladott példányt és volt, hogy egyszerre több mint 2,5 millióan űzték. Természetesen egyaránt Steam rekordok (megjegyzem, utóbbi kategóriában a második helyezett Dota 2 alaposan le van maradva a maga szerény 1,3 milliójával). Ez előtt természetesen voltak még próbálkozások szép számmal (The Culling, Ark: Survival Evolved SotF mode, Last Man Standing) de igazán nagy mérföldkőhöz nem jutottunk el a PUBG megjelenéséig.

Utána annál inkább! Szeptemberben ugyanis érkezett az Epic Games által fejlesztett Fortnite (amely a PUBG-hez hasonlóan Unreal Engine-os motoron pörög) battle royale módja, amely elődjéhez hasonlóan óriási számokat generált. A free-to-play alig két hónappal a megjelenése után szintén 20 millió játékosnál tart és ingyenes játszhatóság ide vagy oda, a közelmúltban egy nagyobb frissítéssel kipofozott PvP modul méltó versenytársa lett a PUBG-nek.

Csak reménykedni merek, hogy a beígért pozitív-előjelű változtatásokkal a H1Z1 is visszanyeri régi formáját és népszerűségét, mert akkor aztán igazi csemege lesz ez a battle royale konkurencia. És akkor az új megjelenésekről szóló pletykákról már nem is beszélünk. A Battle Royale stílus úgy dübörög, ahogy még soha semmi!

Amint betiltják a PUBG-t, ez lesz az utódja: 100 emberes Battle Royale játék mobilra – gamer.hu

Idén torony magasan a battle royale játéktípus az, ami viszi a prímet a játékiparban, s úgy tűnik a fejlesztők bőven látnak még benne potenciált! A kínai Tencent Games kiadó neve lassan már mindenhol ott van a játékiparban, részesedésük van a Fortnite-ért felelős Epic Games-ben, birtokolnak néhány százalékot a PUBG-t kiadó Bluehole-ból, sőt még a League of Legends-et fejlesztő Riot Games-be is nagy pénzeket fektettek.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva