PUBG

Mennyit javultak a PUBG szerverek az utolsó két update után? Nézzük meg!


Hiába volt sokak számára kicsi a legutóbbi update, elég nagy változást hozott magával.

Pár héttel ezelőtt megvizsgáltuk a PUBG, a Fortnite és a H1Z1 szervereinek tulajdonságait. Akkor sajnos eléggé elkeserítő adatokat kaptunk a Playerunknown’s Battlegrounds-ot kiszolgáló szerverek teljesítményéről. Azóta azonban két frissítést is kaptunk, ami a játék ezen részének optimalizációjával foglalkozott.

Az első frissítés kellemesebb korai játékot ígért:

  • Csökkentésre került az ejtőernyőzés közben belátható terület, így jobb szerver és kliens teljesítmény várható a játék korai szakaszában

Ez talán még nem is volt akkora hatással a szerver teljesítményére, azonban a héten kaptunk még egy frissítést, ami úgy tűnik, hogy sokat javított a helyzeten:

A legutóbbi patchben a fejlesztők javítottak némileg a szerver teljesítményén azzal, hogy a látótávolságot némileg lejjebb tekerték ugrás közben. A mostani frissítéssel magasabb szintre lép a dolog: nem egy helyen várakozik a meccs indulására az összes játékos, hanem több különböző helyszínen elosztva. Eddig egy-egy dedikált zóna volt erre kialakítva a szervereken (Erangelen a sziget, Miramaron pedig a börtön) és a sok-sok interakció a közel 100 ember között erőteljesen leterhelte a szervert. Ez az új megoldás pozitív hatással lesz majd a szerver és a kliensteljesítményen is.

A leírás alapján nagyon jól hangzott a dolog.  In-game is megéreztem ezt a változást, de könnyen hihette az ember, hogy ez csak szimpla placebo. 

Nem így van!

Nézzük csak meg a két frissítéssel ezelőtt szerver tickratet:

Eléggé elkeserítő volt ezt látni, nagyon ingadozóak voltak az értékek, és a maximum is csak ~24 tickratet ért el a játék végén.

Időközben egy másik felhasználó is lemérte a dolgokat, nagyjából hasonló eredménnyel:

Íme a mostani állapot, nem szabad áltatni magunkat…ez sem tökéletes. Volt, hogy ennél rosszabb eredményeket is mért a tesztelőnk, de átlagosan ezek voltak a kapott értékek. Illetve letesztelte TPP és FPP módokban is mind a két mapon.

Érdemes megfigyelni, hogy a játék közepétől pár kiugrást számítva megvan a 30 körüli tickrate. Akárki akármit mondhat, ez elég durva változás. 

Lesz még dolguk a fejlesztőknek bőven, ez nem kérdés. Rengeteg probléma van még a szerverekkel, de ahogy már az 1.0 utáni fejlesztői blogban megígérték, folyamatosan dolgoznak a szerverek teljesítményének javulásán. Úgy látszik betartják ezt az ígéretet.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva