Gaming

Overwatch hősök a HotS világában, avagy mennyire nehéz FPS-ből MOBA-ba adaptálni

ujsagiro - 6 éve Címkék: fps, heroes, Hősök, HOTS, moba, overwatch,

Volt olyan, akit elsőre sikerült eltalálni, van olyan aki máig balanszolásra szorul. Bár azonos univerzum, nem egyszerű a fejlesztők élete.

2016 májusában 21 hőssel indult az Overwatch, mára pedig már 26-nál jár a lista. A játék hirtelen jött népszerűségét elnézve ez még talán kevés is, de ahhoz már elég, hogy a többi Blizzard játék meríteni tudjon belőle. Például a HotS, ahol nyílt koncepció a többi Blizzard játékból hőst toborozni. Természetesen az OW sem úszta meg, mostanra már 8 karaktert is átemeltek a kiadó MOBA-jába.

De vajon mennyire lehet átjárást biztosítani a két stílus között? Egy FPS hős képes lehet MOBA championként is megállni a helyét anélkül, hogy sérülne az eredeti imázs?

Nézzük hát meg alaposabban a nyolc karaktert, játékba érkezésének sorrendjében:

  1. Tracer

Legelsőként Tracer került be a HOTS-ba, ahol mindaddig páratlan mobilitásának köszönhetően, hamar óriási port kavart a játékosok körében. Az volt a legnagyobb probléma vele, hogy bizonyos karakterekkel nem lehetett mit kezdeni vele, csak elfogadni a lassú halált (leginkább az immobilis, skillshotokkal rendelkezőkre gondolok, mint Kaelthas). Az őt védők azzal érveltek, hogy csak hozni kell ellene olyasvalakit, akinek point and click stunja van (pl. Uther), de ez eléggé szűkítette a metát. Így vélte a Blizzard is, hamar visszavettek erejéből. Többek között kevesebb élete lett és gyengítettek néhány kötelező talentjén (ilyen volt a „Total Recall”, mely nem növelte az E töltési idejét régebben). Azóta ismét a legerősebb hősök között van, így elmondható, hogy közel sem volt tökéletes az átvétel.

Adaptáció sikeressége: 6/10

  1. Zarya

Tracerből tanulva körültekintőbben választották ki a következő berakandó hőst, Zarya ugyanis az egyik legimmobilisabb karakter az Overwatch világában. Nála más jellegű problémák akadtak, ugyanis az energia szint (ami után a sebzést kapja) változási sebességét több patchen keresztül kellett balanszolni, míg elérte jelenlegi formáját. Érdekesség, hogy bár alapvetően türelmes a Blizzard az új karaktereket nézve, megvárják, míg a játékosok beletanulnak. Zaryát annyira gyengének találták kiadásakor, hogy pár nap alatt buffoltak egy jókorát az említett aspketuson. Hogy aztán rövidesen érkezhessen a brokenné vált hősre a jól megérdemelt hotfix. Nála nem a mozgékonyság, hanem a sebzés eltalálása okozott problémát, de a kezdeti kapkodást követően végül sikerült egyensúlyba hozni.

Adaptáció sikeressége: 8/10

  1. Lúcio

Közel egy év múlva ismét beválaltak egy elképesztően mobilis hőst a HOTS fejlesztő csapatánál, bekerült a brazil support is. A speed és heal boost auráját már Overwatch-ban sem tudták egyből eltalálni, átesett pár változtatáson, ez a HOTS-ban sem volt másképp. Óriási fegyvertény az, hogy egy egész csapat képes gyorsan rotálni objektív előtt, vagy épp egy „pick” kompozícióban lerohanni valakit a gyorsítás által. Emellett legalább ennyire erősnek számít a manát nem igénylő gyógyító aura is. Ez párosult még egy burst healt adó 16-os, „Rejuvenescencia” talenttel is, így végképp semmi gyengéje nem maradt a hősnek. Nem meglepő módon nerfek követték, mely miatt egy időre el is tűnt Lúcio, de a nagy support változtatás óta ismét az egyik legerősebb gyógyítóvá vált. Tekintve, hogy OW-ban is átesett jó néhány változtatáson, itt a karakter maga, amit nehéz balanszolni, nem pedig az áthozatal sikerült félre.

Adaptáció sikeressége: 8/10

  1. Va

D.Va volt az első olyan mozgékony karakter, akinél láthatóan figyeltek arra, hogy egy MOBA-ba érkezik. Szemben az Overwatch-csal, a HOTS-ban alapból is lassabban mozog (85%-os sebességgel) Mech formában, nem csak lövés közben. Tracer és Lúcio után ő volt a harmadik hős, aki képes mozgás közben is lőni, ez is megnehezítette a balanszolását. Talán ő volt a legkevésbé OP kijövetelkor Zarya után az eddig felsoroltakból, de a két élet és az, hogy itt az E-je a robbanás, nem az ultija, erőssé tette.

Egy másik fontos aspektus a karakternél, ami nincs jelen az Overwatch-ban, hogy a térbeli sebzése által nagyon jó waveclearje van minionok ellen. Ugyan HOTS-ban sem elég jó solo tanknak és a „Self destructot” is inkább zónázásra lehet önmagában használni, annyira lassan robban (bár Garrosh bedobásával szokták néha kombózni). De bőven elég volt a kit-je is, hogy egy sor nerfen ő is átessen. Kezdetben nem lett átgondolva rendesen a hős, aztán túl is nerfelték, azonban sikerült belőni a középszintet.

Adaptáció sikeressége: 7/10

  1. Genji

Alighanem a legproblémásabb hős a listán a Shimada testvérek egyik tagja, sokan máig sem tartják fairnek a hőst és nerfért kiáltanak. Kétségtelen, Hero League-ben a második legtöbbet tiltott hős, a profiknál pedig (a HGC-ben) az első helyen van ilyen téren. A legnagyobb gond vele is az, hogy túlzottan mozgékony: alapból kettő, ultival három dash képességgel rendelkezik. Noha már jó pár nerfen átesett, a PTR-on vár rá további. Érdekesség vele kapcsolatban, hogy kezdetben az „X-Strike” volt a népszerűbb választás, a „Dragonblade” használata közben túl védtelennek vélték Genjit. Idővel ez megfordult, ma már a 20 másodperces töltési idő nerf ellenére is egyértelműen utóbbi a populárisabb. OW-ban jó ideje nem nyúltak hozzá, HOTS-ban máig nem találják a megoldást mobilitására.

Adaptáció sikeressége: 4/10

  1. Ana

Ismét egy immobilis hőshöz nyúltak a Blizzardnál, így lehetett sejteni előzetesen, hogy kevés gondot fog okozni Ana. Ez be is igazolódott, tökéletesen eltalálták az Overwatch-ban is megszokott stílusát, megmaradt skillshotnak majdnem minden képessége. Az utóbbi időben kicsit eltűnt – a dupla support meta elmúlása őt is érzékenyen érintette – , de biztosan fogjuk még látni. A „Biotic Grenade” általi heal deny nagyon erős tud lenni bizonyos kompozíciók ellen és a „Nano Boost” kiválóan használható Magekkel. Nagyjából pont ugyanannyira használható és ugyanolyan stílust képvisel mindkét játékban, jó munkát végzett a fejlesztői gárda.

Adaptáció sikeressége: 10/10

  1. Junkrat

Egy hónappal Ana után rehandhagyó módon ismét egy Overwatch hőssel bővült a Nexus Junkrat személyében. Nála hamar sikerült megtalálni az egyensúlyt, annak ellenére, hogy egyedül a robbanó aknája más valamennyire. Az akna egyrészt csak egy darabot tud tárolni egyszerre, másrészt a teljes sebzést elszenvedi a hatósugarán belül lévő ellenfél (igaz, ez utóbbi csak pár napja lett megváltoztatva Overwatch-ban). Jelenleg alapvetően olyan pályákon szokták hozni, ahol hangsúlyos a vonalazási fázis és lehet siegelni, például a Tomb of the Spider Queenen. Játékstílusát tekintve tökéletesen vették át, erejét nézve kissé el van maradva.

Adaptáció sikeressége: 9/10

  1. Hanzo

A legutóbbi Overwatch hős érdekes utat járt be. Kezdetben kicsit gyengének bizonyult (bár ehhez hozzáráult az azóta se fixált passzív bug is), ezért kétszer is erősítették, melyből legutóbbi elég nagy baklövés lett. Megkapta (módosítva) a korábban 20-as szinten elérhető „Sharpened Arrowheads” talentet, melyről hamar kiderült, hogy az egész csapatot segítő ilyen korai armor csökkentés túl erős. Azóta Hanzo a Hero League legtöbbször bannolt hőse és az észak-amerikai és koreai HGC versenyeken 69 illeve 75 százalékos győzelmi mutatóval rendelkezik. Egy nerfet már kapott a karakter, de a tesztszerveren máris vár egy másik rá, mely ezt a talentet hivatott gyengíteni. UP-ból OP, valahogy nem találják Hanzo tökéletes formáját.

Adaptáció sikeressége: 5/10

Következésképp elmondható, hogy nincs egyszerű dolga a HOTS fejlesztőinek, amikor az Overwatch-ból vesznek át karaktert, ugyanis ott a pörgősebb játékmenet miatt más stílusú hősök vannak. Szerintetek eddig kit sikerült a legjobban adaptálni?

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva