Gaming

Voice chat a MOBA világában – tényleg ördögtől való gondolat?


A LOL után a HOTS-ban is elérhető közelségű lett a funkció. Örüljünk vagy sem?

Számos FPS-ben (Overwatch, CS:GO többek között) már rég elérhető ez a funkció, ugyanis elengedhetetlen egy ilyen pörgős játékban a folyamatos kommunikáció. No de szükség van más jellegű játékokban is erre?

A Blizzard szerint igen, ugyanis még a 2016-os Blizzconon bejelentette, hogy dolgoznak a voice chat funkció bevezetésén a HOTS-ba is. Jobb később mint soha, körülbelül másfél évvel később ugyan, de végre felkerült a tesztszerverre ez a kiegészítés.

Korábban már megírtuk, hogy a LOLban is lassan beszélgethetünk társainkkal (igaz, ott egyelőre korlátozottabban), ennek kapcsán megnéztük, mennyire jó ötlet MOBA játékokban ez a feature.

Nem látod, hogy pingelek? Nem baj, majd szólok!

A csapatmunka elengedhetetlen minden játékban, de a HOTS-ra talán ez hatványozottan igaz. Mivel sokkal hamarabb kezdődnek a csapatharcok a korai objektívek megjelenése miatt mint például a LOLban, így már az első percektől lényeges, hogy meglegyen a megfelelő koordináció.

Általánosan elmondható, hogy két féle játékosnak nagy segítség a szóbeli kommunikáció: egyik, aki nem annyira skilles, de átlátja az egész játékot, ő a shotcaller típus, illetve másik, aki kiválóan bánik a hősével, de figyelme erre összpontosul és/vagy nem érzi igazán, mi a következő move. Ha ez a két típus kisegíti egymást, jelentősen megnőhet a win rate-jük.

Ez egy specifikusabb előnye a voice chatnek, de ott vannak emellett azok a játékelemek, amikor pingelünk valamit. Egyrészt egy csapatharc közepette kifejezetten idegesítő tud lenni ha valaki folyamatosan nyomja a retreat pinget, másrészt lehet, hogy nincs is igaza, vagy épp nem azt akarja. “Vonulj vissza a bokorig, onnan csapunk le rá” – ezt csak szóban lehet kifejezni. Arról nem is beszélve, hogy agyunk lassabban reagál egy olyan jelre, amit meg is kell “fejteni”, mint egy egyértelmű, szóban elhangzó parancsra.

Nem a voice chattel van a probléma, hanem bizonyos emberekkel

Ki ne ismerne olyat, akinek nem megy jól a sora az életben és a játékban vezeti le a feszültséget, vagy szimplán megrögzött versenyző és nem viseli el, ha társai bénák- ők azok alapvetően, akik  betámadnak másokat.

Tapasztalat alapján az ember írásban sokkal bátrabb, mint szóban, így van egy réteg, aki lemorzsolódik és szóban nem bántja társait, azonban nem mindenki ilyen. Ott van ellenük a mute gomb, de ha már megtörtént a szitkozódás, akkor máris rossz szájízzel játssza végig a játékos az adott kört – vagy rosszabb esetben teljesen elmegy a kedve tőle és kilép. Lehet persze csitítani őket és biztatni a betámadott csapattársat, hogy maradjon, de van amikor már csak a report gomb az egyetlen megoldás.

Full team report, automatikus silence – komolyan még mindig itt tartunk?

A report rendszer elavult, ez tény. Ha elegen reportolnak egy játékost, akkor a rendszer automatikusan silenceli, függetlenül attól, hogy jogos volt-e vagy sem. Kiváló példa erre a HOTS egyik legrendesebb fazonjának, Grubbynak a silencelése, aki értetlenül állt a a dolog előtt – és az egész community is. Egyes pletykák szerint annyira felületes a rendszer, hogy csak azokat a reportokat nézik meg ténylegesen, melyeket “abusive chat” kategória alatt jelentettek.
Amíg nem dolgozzák át a rendszert, hogy precízebb legyen, addig a voice chaten is gyakrabban fordulhatnak elő flamerek.

Az Overwatch új rendszere (korai figyelmeztetés, ha túl sokszor reportolnak; visszajelzés üzenet formájában, ha tiltottak valakit, akit reportoltál) jó példaként áll a HOTS előtt, de a LOLban is hasonló már a felállás. Ha ezt sikerül átvenni, jöhet a voice chat!

Ti örülnétek egy ilyen funkciónak? Használnátok is rendszeresen?

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva