Az észlelés szabályszerűségeit hűen modellező játékokban ugyanúgy élnek a fizikai törvényei, mint a való életben. Például a CS:GO-ban is.
Ha valaki prefire ránk lő, vagy előbb leszed minket, mint hogy meglátnánk, sokaknál egyből elgurul a gyógyszer. Report, tilt, ragequit, vagy rosszabb esetben bekapcsol valami segédprogramot, mondván ha az ellenfél is, akkor én is. Vagy csak simán letörli a játékot, hiszen ugye tele van csalókkal.
De mi van akkor, ha azt mondanánk, azok az ellenfelek, akiket WH-s csalónak gondolunk, tényleg előbb láttak meg téged?
Az esetek 90%-ában ugyanis ez a helyzet, semmi csalás nincs a dologban, egyszerűen ő már akkor lát téged, mikor neked még fogalmad sincs róla. És ez bizony tényleg csak fizika, semmit nem tehetsz ellene. Még a legnagyobb profikat is képes megszívatni és hülye helyzetbe hozni. Skadoodle például pont a cs_summit 2 döntőjén élte át:
Skadoodle, a egutóbbi Major döntő legjobbjának választott AWP-s valószínűleg ugyanúgy nem értette mi történik, mint mi nézők. A fizika szakos CS:GO fanok azonban gyorsan megválaszolták a kérdést Redditen egy egyszerű példa segítségével.
Ha túl közel állsz egy tereptárgyhoz (ahogy Skadoodle állt a falnál, a sarkon) az rontja az észlelés lehetőségét. Hiszen a kezed rég kilóg, mikor te még semmit nem látsz a faltól. Az ellenfél viszont simán kiszúr és még egyszerűbben kiszed.
A képen a fekete fal melletti zöld csík mutatja, amit a zöld modell szemével lehet látni, a piros vonal pedig az ellenfél szemszögéből ugyanez.
Tisztán látszik, hogy semmi WH nincs a dologban, egyszerűen a tárgytól való távolság és az előnyösebb szög tréfálja meg az embert.
Ha tehát legközelebb szíved szerint egyből WH-snak bélyegeznél valamit, lehet érdemes elgondolkodni, nem mentél-e túl közel a falhoz. Olyan közel, ami felesleges hátrányba hoz téged, őt pedig előnyhöz juttatja, mint a fenti ábrán.
Ez csak fizika, nem csalás!
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!