A netcode mellett érdemes ránéznünk a beviteli eszközöknél jelentkező késésekre
Mi az az input lag?
Kicsit leegyszerűsítve a dolgot, az input lag az az időtartam ami az egér gombjának lenyomásától a képernyőn megjelenő interakcióig tart. A mi esetünkben az interakció a lövés lesz.
Az input lag sok dologtól függhet, ilyen például a monitorunk válaszideje és képfrissítési ideje, vagy szélsőséges esetén egy-egy nagyon rossz egér esetén magától a perifériától is.
A tesztkörnyezet
Az összetevők a következők:
- Nikon 1 J4 kamera – amely 1200 képkockát tud rögzíteni másodpercenként
- Asus ROG SWIFT PG248 – 180Hz-es képfrissítés, 1ms válaszidő
- Logitech G402 egér – 1000Hz-es polling rate-el (1000 adatot küld a gépnek a másodpercenként)
- Közvetlenül az egér bal gombjával összekötött Piros LED – szinte 0 válaszidővel, kiküszöbölve a periféria válaszidejét
A teszt
A videó szerzője 2017 júliusában csinált egy hasonló mérést, ekkor az átlagos input lag 32.5 ms volt. Hogy legyen viszonyítási alapunk, Overwatch esetén, bekapcsolt “Reduced Buffering” opcióval 14 ms körüli értéket kapunk.
A teszt során kiderült, hogy ez az érték most, az 1.0 megjelenése után is 30-32 ms között mozog, nincsenek hatással rá a magasabb grafikai beállítások HA a gépünk ott is tudja a 144 FPS körüli értéket tartani. Ha nincs meg a kellő FPS akkor sajnos ennek arányában nagyon megnőhet az input lag értéke. 30 FPS esetén ez átlag 80 ms időtartamot jelent.
Hatással van a lövés előtti mozgásunk az input lagra?
Négyféle állapot került megvizsgálásra:
- Nem volt mozgás lövés előtt
- Ugrott a karakter lövés előtt
- Jobbra nézett a karakter lövés előtt
- Jobbra mozgott a karakter lövés előtt
A tesztek alapján a lövés előtti mozgás nincs hatással a lagra, hisz szemmel láthatóan is egyszerre lőttek a pisztolyok. (A képkockák száma ne tévesszen meg).
Most akkor hogy is van a “meleg cső” és a “hideg cső” esete?
Először érdemes tisztázni, hogy három féle lövési mód van jelenleg játékban (az alapértelmezett beállításokat figyelembe véve):
- Hip fire – amikor csak lövünk egyet a bal egérgomb segítségével
- AIM / nagyon elborult emberkéknek “3rd ADS” – amikor lenyomva tartjuk a jobb egérgombot és lövünk a bal ebérgombbal
- ADS – amikor a jobb egérgombot egyszer lenyomjuk, majd a fegyver irányzékát a szemünkhöz emelve célzunk
Pár hete robbant a bomba redditen, hogy az első golyót lassabban lőjük ki mint a szorosan ( kb. 5 másodperccel ) utána következőket. Így az első lövést elnevezték “hideg csövű” lövéseknek, a többit pedig “meleg csövű” lövéseknek.
Természetesen erről mi is beszámoltunk akkor:
A teszt során azonban kapott egy kellemes kis csavart ez a történet, kiderült, hogy ez az első lövéses késés csak a “Hip fire” tüzelési módban jelentkezik, kb. 144 ms értékkel. Sem AIM sem ADS esetén nem (ott hozzávetőlegesen 20 ms az érték). Alacsony FPS esetén természetesen itt is hátrányba kerülünk.
Szerencsére reagáltak a PUBG fejlesztői is a témával kapcsolatban, nem teljesen direkt van ez így, egy animáció (ahol látnánk, hogy a fegyverünk nincs tüzelésre kész állapotban) kikerült, javítás alatt van a dolog:
The delay on first shot is caused by character entering relaxed state (a state that does not allow for immediate fire response such as sprint or idling and not aiming). The animation in idle state (lowering the weapon), however got removed with one of the recent changes. 1/2
— smookie (@_psmk_) January 18, 2018
We will be bringing it back with one of the upcoming updates (along with some improvements) to make sure players are aware when their character is ready to shoot. To ensure your character is ready to shoot, always bring the gun up first. 2/2
— smookie (@_psmk_) January 18, 2018
Így akarják ösztönözni a felhasználókat a másik két célzási mód használatára, vagy egyszerűen csak egy játékban maradt hiba ez? Szerintetek?
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!