PUBG

PUBG és az input lag – itt sincs minden rendben


A netcode mellett érdemes ránéznünk a beviteli eszközöknél jelentkező késésekre

Mi az az input lag?

Kicsit leegyszerűsítve a dolgot, az input lag az az időtartam ami az egér gombjának lenyomásától a képernyőn megjelenő interakcióig tart. A mi esetünkben az interakció a lövés lesz.

Az input lag sok dologtól függhet, ilyen például a monitorunk válaszideje és képfrissítési ideje, vagy szélsőséges esetén egy-egy nagyon rossz egér esetén magától a perifériától is.

A tesztkörnyezet

Az összetevők a következők:

  • Nikon 1 J4 kameraamely 1200 képkockát tud rögzíteni másodpercenként
  • Asus ROG SWIFT PG248180Hz-es képfrissítés, 1ms válaszidő
  • Logitech G402 egér1000Hz-es polling rate-el (1000 adatot küld a gépnek a másodpercenként)
  • Közvetlenül az egér bal gombjával összekötött Piros LEDszinte 0 válaszidővel, kiküszöbölve a periféria válaszidejét

A teszt

A videó szerzője 2017 júliusában csinált egy hasonló mérést, ekkor az átlagos input lag 32.5 ms volt. Hogy legyen viszonyítási alapunk, Overwatch esetén, bekapcsolt “Reduced Buffering” opcióval 14 ms körüli értéket kapunk.

A teszt során kiderült, hogy ez az érték most, az 1.0 megjelenése után is 30-32 ms között mozog, nincsenek hatással rá a magasabb grafikai beállítások HA a gépünk ott is tudja a 144 FPS körüli értéket tartani. Ha nincs meg a kellő FPS akkor sajnos ennek arányában nagyon megnőhet az input lag értéke. 30 FPS esetén ez átlag 80 ms időtartamot jelent.

Hatással van a lövés előtti mozgásunk az input lagra?

Négyféle állapot került megvizsgálásra:

  • Nem volt mozgás lövés előtt
  • Ugrott a karakter lövés előtt
  • Jobbra nézett a karakter lövés előtt
  • Jobbra mozgott a karakter lövés előtt

A tesztek alapján a lövés előtti mozgás nincs hatással a lagra, hisz szemmel láthatóan is egyszerre lőttek a pisztolyok. (A képkockák száma ne tévesszen meg).

Most akkor hogy is van a “meleg cső” és a “hideg cső” esete?

Először érdemes tisztázni, hogy három féle lövési mód van jelenleg játékban (az alapértelmezett beállításokat figyelembe véve):

  1. Hip fire – amikor csak lövünk egyet a bal egérgomb segítségével
  2. AIM / nagyon elborult emberkéknek “3rd ADS” – amikor lenyomva tartjuk a jobb egérgombot és lövünk a bal ebérgombbal
  3. ADS – amikor a jobb egérgombot egyszer lenyomjuk, majd a fegyver irányzékát a szemünkhöz emelve  célzunk

Pár hete robbant a bomba redditen, hogy az első golyót lassabban lőjük ki mint a szorosan ( kb. 5 másodperccel ) utána következőket. Így az első lövést elnevezték “hideg csövű” lövéseknek, a többit pedig “meleg csövű” lövéseknek.

Természetesen erről mi is beszámoltunk akkor:

Nem a lag tehet róla: Lassabban lőjük ki az első golyót

A teszt során azonban kapott egy kellemes kis csavart ez a történet, kiderült, hogy ez az első lövéses késés csak a “Hip fire” tüzelési módban jelentkezik, kb. 144 ms értékkel. Sem AIM sem ADS esetén nem (ott hozzávetőlegesen 20 ms az érték). Alacsony FPS esetén természetesen itt is hátrányba kerülünk.

Szerencsére reagáltak a PUBG fejlesztői is a témával kapcsolatban, nem teljesen direkt van ez így, egy animáció (ahol látnánk, hogy a fegyverünk nincs tüzelésre kész állapotban) kikerült, javítás alatt van a dolog:

Így akarják ösztönözni a felhasználókat a másik két célzási mód használatára, vagy egyszerűen csak egy játékban maradt hiba ez? Szerintetek?

Forrás és képek. 

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva