Gaming

Esett a Supercell bevétele – no de mi áll a háttérben?


A tavalyi évben körülbelül 20%-al kevesebb profitot könyvelt el a Clash Royale-t is fejlesztő finn cég. Érdemes lenne átgondolni a meglévő játékokat?

Clash of Clans, Clash Royale, Boom Beach és Hay Day – nem kis játékokat tervezett már és vezetett sikerre a 2010-ben alapított Supercell.
2016-hoz képest mégis 20%-al kevesebb profitot könyvelt el: ~1 milliárd dollár helyett 810 milliót.
Vissza is esett a legjobb kiadók listáján: az App Annie (a legmegbízhatóbb mobilos adatokkal foglalkozó cég) felmérései alapján már csak az ötödik helyen található a Supercell a 2016-os 2. helyéhez képest.

Az ok nagyon egyszerű: nem adtak ki hivatalosan játékot 2017-ben, egyedül az RTS típusú Brawl Stars érkezett tavaly nyáron, de még csak iOS oprendszeren működik és csak Kanadában, így várni kell a kiteljesedésére.

forrás: static-cdn.jtvnw.net

Mit lehet kezdeni a meglévő játékokkal – Clash royale?

Irreális elvárás, hogy minden egyes évben újabb és újabb játékot adjon ki egy fejlesztőgárda, így érdemesebb elgondolkodni, hogy a meglévőkön lehet-e olyan irányba változtatni, hogy az magasabb költést eredményezzen a játékosok részéről.

Lunar event és ingyen megszerezhető Magic Archer

Le kell szögeznünk, a Clash Royale fejlődési rendszere nem rossz. Amellett, hogy questekkel, 1-1 ingyenes napi ajánlattal, klánon belüli kártya “cserével” és nyert meccsek utáni ládákkal egy peták költése nélkül is fejlődhetünk, vannak még különféle jó ajánlatok:
-Arénában feljebb lépve kapunk egy egyszeri lehetőséget, mely során diszkont áron juthatunk hozzá különböző jutalmakhoz
-vannak eseményhez kötött ajánlatok: most például a lunar event 70%-os egyszeri engedményt ad három különféle csomagra
-speciális eventek általi jutalmak: most éppen többek között a legújabb legendary-t, a Magic Archert lehet megszerezni 12 győzelemmel a draft challenge során

forrás: deckshop.pro

Akkor hol a probléma? 

Egy mondatban összefoglalva: arányait tekintve túl sok a legendary és rettentő drága a level up rendszer.

A játékban jelenleg 15 legendary, 23 epic (23 rare mellé) és mindössze 21 common van – ez az arány nagyon megnehezíti a szintezést.

Míg egy commont 5 goldba kerül 2-es szintre emelni, addig egy legendary-t 1000%-al több, 5000 gold – kétségtelen, utóbbit csak 5-ös szintig lehet kihúzni, de az már 100 ezer goldunkba fáj. Tekintve, hogy ennek töredékét kapjuk egy-egy nyert meccsért, nem egyszerű a rendszer a free to play játékosok számára.

Ezeket a számokat olvasva még jobban fájhat a Knight nerfje – elvettek egy olcsó lapot azoktól a játékosoktól, akik használták, azért, hogy egy drágábbal kénytelenek legyenek helyettesíteni.
A másik gyengített common lap, a Skeleton Barrel pedig 25%-os használati rátáról 1.7%.-ra (!) esett vissza Grand Challenge-ben.

forrás: vignette.wikia.nocookie.net

Az biztos, hogy ha valahol szeretnének változtatni a rendszeren, akkor a level uphoz szükséges erőforrások arányain kellene (vagy kevesebb legendary-t és több commont kiadni). Persze itt meg az a kérdés, hogy a pénztárcabarátabb rendszerrel érkező potenciális új játékosok költése ellensúlyozná-e azt, hogy ennyivel kevesebbet kéne áldozni a játékra a playereknek.

Végül álljon itt egy rövid reddit thread a sad but true kategóriából:

Ti elégedettek vagytok a jelenlegi felállással, vagy változtatnátok rajta?

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva