Gaming

2v2 mód: felesleges emote-ok, rossz matchmaking rendszer – hogy lehetne javítani rajta?

ujsagiro - 6 éve Címkék: 2v2, Clash Royale,

Rövid ismertető után nézzük meg, mely aspektusaiban javulhatna ez a játékmód.

Tavaly érkezett a 2v2 játékmód a Clash Royale-ba, mely növelte a játék közösségi élményét azáltal, hogy társainkkal vághattunk neki a csatának.
Azóta jó pár hónap eltelt és ugyan kisebb változtatások történtek, még lenne mit javítani ezen a módon. Rövid bevezető után nézzük meg, hogy mit!

Aki esetleg még nem játszott volna 2v2-t, annak pár mondat arról, hogy is néz ki ez:

-kettő két fős csapat küzd meg egy arénában
-ugyanúgy a több koronát szerző duó nyer
-lehet baráttal, klántárssal, vagy idegennel is játszani
-a King’s Towernek 2 ágyúja, 2 királya, nagyjából 20%-al több élete van és szélesebb is
-a tornyok szintjei a két játékos szintjeinek átlagából jönnek ki
-mindkét játékos külön paklit használ
-15%-al lassabb az elixir termelődése
-az 1 perc utáni elixir is lassabban termelődik az 1v1 ugyanilyen periódusához képest (30%-al)
-a játék elején láthatjuk társunk pakliját egy rövid időre
-társunk nevére hosszan rányomva láthatjuk kezében lévő lapjait és azt is, hogy mire van elég erőforrása
-trófeát ugyan nem kapunk érte, de chestet, goldot és koronát (ami kellhet a clan chesthez, vagy az egyénihez) igen
-a varázslatok mindkét játékosra hatnak

Emote-ok – ugyanazok mint 1v1-nél és ugyanolyan feleslegesek is

Ugyanazt a hat szöveges emote-ot lehet használni, mint 1v1 játékmódban, melyek egytől egyig ugyanolyan haszontalanok páros csatában is.

forrás: i.stack.imgur.com

Pedig rengeteg hasznos üzenet létezik: támadjunk/védekezzünk jobbról/balról,  várjunk ki, vagy épp egy elnézést kérés is jól jöhet társunk lehiggasztására.

Gondoljunk bele, még ha baráttal játszunk, se feltétlenül tudunk kommunikálni (maximum ha élőben tesszük, vagy gépen keresztül), pláne ha egy idegennel.
Egy reddit felhasználó, Tchora 1 konkrét ötletekkel állt elő, hogy miképp nézhetne ki egy hasznos emote panel:

Matchmaking rendszer – nem tudjuk, hogy működik, de az biztos, hogy nem jól

Rengeteg spekuláció folyt azzal kapcsolatban, hogy vajon mi alapján kapjuk meg ellenfelünket: egyesek szerint a trófea mértéke számít (erről álljon lentebb egy spekuláció), mások azt mondják, hogy egy rejtett MMR szám van a 2v2 módban. Egyetlen dolog fix: bármi alapján is kerüljünk meccsbe, biztos hogy nem működik elég effektíven.

Magunk is észrevehetjük, de több panaszkodó poszt is született már, hogy az ellenfél mennyivel erősebb volt, mint mi, vagy a csapattársunk mennyivel gyengébb szintű.
A megoldás nem lenne túl bonyolult: arra lenne szükség, hogy a trófeák és a lapkészlet (fejlettségi szinttel együtt) együttesen adják ki azt az MMR-t, ami alapján keresne a rendszer ellenfelet.

Kilépett a csapattársam – se büntetés, se helyettes? 

Mivel nincs ranglétra ebben a módban, ezért talán túlzás lenne büntetni azokat, akik kilépnek egy meccs során, azonban mégis három percről van szó, ennyit ki lehetne bírni akkor is, ha vesztésre állunk – arról nem is beszélve, hogy az ellenfél is hibázhat, illetve egy jó taktikával megfordítható a küzdelem.
Egyelőre ennek a bevezetéséről szó sincs (bár véleményem szerint ha ilyenkor pár percre letiltaná a rendszer azt, hogy meccset indítson az ember, akkor kétszer is meggondolná a kilépést), de még egy helyettest se kapunk, legyen az bot vagy igazi ember formájában. Persze mivel rövidek a meccsek, ezért találni valakit, aki szintben is megfelelő és pont queue-ban van, nem egyszerű.

Sajnos legutóbbi hírek alapján nem igazán tartják fontosnak a 2v2 mód fejlesztését a Supercellnél, de ez a cikk szeptemberi és októberben kaptunk többek között egy játék végi chatet és az opciót, hogy rematch-eljünk.
Egy szó mint száz, semmi sincs lefutva, reméljük javítanak ezen az amúgy kikapcsolódásnak tökéletes játékmódon.

Ti szoktatok 2v2-zni, vagy csakis a solo játék hívei vagytok?

 

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva