League of Legends

180 fokos fordulatot vesz a League of Legends – Meghatározó lesz a 8.6


Több eddig ismert mechanika is változhat, többek között a waveclear technikája és a roaming is.

Szinte biztos, hogy változni fognak a minionok a jövőben, ezt hivatalosan is megerősítette a Riot Games. Gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy már a kezdetektől fogva sokkal tankosabbak lesznek, mint eddig, valamint minél tovább nyúlik a mérkőzés, annál erősebbé válnak.

Mindegyik alap minion fajta életerő buffot kap, sőt a három minion hullámonként (minion wave) kapott plusz maximális életerő arány is komolyat emelkedik majd. Tehát minden szakaszában a játéknak több idő lesz elpusztítani őket, s ráadásul még az értékük sem maradt a régi. A caster (távolsági) minionok például kevesebbet aranyat fognak érni, mint eddig, viszont a cannon (ágyús) minion több aranyat fog hozni a házhoz a frissítés után.

Ezek a változások komoly makró és meta változásokat fognak eredményezni. Szinte teljes mértékben meg fog változni az ösvényből történő roaming (barangolás) tempója. Mivel a minionok szívósabbak, több idő elpusztítani őket az útból, s mivel a cannon minionok több aranyat érnek majd, mint eddig, szinte meg sem éri kitenni a lábunkat az ösvényből. Ez az egész az egy az egy (vagy boton a kettő a kettő) elleni harcokat “támogatja”, ugyanis minden ösvényes játékosnak az lesz a prioritás, hogy megszerezze magának a lehető legtöbb cannon minion aranyat, mialatt az ellenfelétől ellehetetleníti azt. Ha elkezdünk vándorolni a térképen, annak reményében, hogy segítünk a társainknak, komoly arany és tapasztalati pont hátrányba kerülhetünk az ösvényes ellenfelünkkel szemben.

Ráadásul, mivel sokkal szívósabbak lesznek a minionok, így a tapasztalati pont és az arany szerzése is belassul, így a felszereléseinket is relatíve lassabban fogjuk tudni halmozni. Sokkal később fogunk eljutni a mid-game-be, mint eddig, s ha elértük, akkor sem lesz egyszerűbb roamolni, hiszen a minionok is folyamatosan erősödnek velünk együtt. Ez megint csak az ösvényes egy az egy elleni harcokat erősíti.

A tapasztaltabb játékosok szeme már biztosan felcsillant, mindez a dzsungelesek játékát is komolyan befolyásolja majd. Mivel az ösvényesek szinte teljesen röghöz lesznek kötve, minden szorosabb egy az egy elleni helyzetet a jungler fogja tudni orvosolni. Mivel gyorsan és sokat kell majd gankelni, valószínűleg a hyper-carry meta visszatáncol majd a fák közé. Valószínűleg ezzel tökéletesen tisztában van a Riot, azért is érkezik a 8.-os ciklusban a Kayn és Kha’Zix buff.

Ez eddig elég nehezen emészthető, ám van egy pozíció, ami biztosan örülni fog ezeknek a változásoknak. Az alsó ösvény, s azon belül is a lövészek. Mivel a topos és a mides “örök lane-elésre van kárhoztatva”, így sokkal szabadabban lehet farmolni és készülni a kései szakaszra. Nem kell majd 5 emberes tower dive-októl tartani, ugyanis nem lesz olyan ösvény ahonnan megérné majd elkalandozni. Így az egyetlen dolog, ami komoly nyomást jelenthet az alsó ösvényre az a jungler, ám az is le lesz kötve a szóló ösvényekkel, valamint jól elhelyezett wardokkal a gankek hatástalaníthatók.

Hosszútávon ezek a változtatások a játék javát szolgálják. Visszakerül a “skill” a játékba, nem arról fog szólni a meta, hogy öt ember ledarál kettőt egy torony alatt, onnan pedig dominóeffekt szerűen viszik is a meccset.

A kompetitív mérkőzések szerelmeseinek is jót fog tenni ez a változtatás, sokkal eseménydúsabb, így gyorsabbnak tűnő meccseket láthatnak majd. Végre visszatér az ösvény fajsúlyossága.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva