Emellett a fair play szellemét is szeretné erősíteni a The Fair Play Alliance.
Egyre több és több párhuzam vonható a hagyományos és az esport között – utóbbi gyakran (teljesen jogosan) átvesz bizonyos elemeket az előbbiből.
Ennek egy újabb példája a frissen formálódott The Fair Play Alliance, melynek több, mint 30 nagy cég a tagja – többek között olyan nagy nevek, mint a Blizzard Entertainment, Epic Games, Supercell, Riot Games, vagy éppen a Twitch.
Leírásuk alapján a feladatuk, hogy elősegítsék a fair play-t az online játékokban, felhívják a figyelmet a játékosok viselkedésével kapcsolatos problémákra, valamint kutatásokkal és gyakorlatokkal iránymutatást adjanak ennek tekintetében.
Egyelőre sok konkrétummal nem tud szolgálni a friss szervezet, de olyasmiket szeretnének elkerülni, mint a League of Legends-es Tyler1 esete. Semmiképp sem állítható, hogy a srác viselkedése helyén való, hosszú időn keresztül bannolta is folyamatosan a Riot Games a felhasználóit, ám végül idén visszaengedték Tylert, aki ezt 380 000-es nézőszámmal “hálálta” meg – sztár lett a problémás játékosból.
Kimberly Voll, a The Fair Play Alliance egyik szóvivője szerint ebből tanulniuk kell:
Nincs többé külön való élet és online világ, az egész egy nagy valósággá vált. Ezáltal a streamerek egy olyan kultúra nagykövetei, amely túlmutat a League of Legends-en vagy bármelyik játékon. Ők az egész online világot reprezentálják.
Első nagyobb lépésként egy csúcstalálkozót szerveztek tegnap, melynek során arra fókuszáltak, hogy hogyan tudnak a fejlesztők egy barátságosabb atmoszférát teremteni a játékok során – elég népszerű esemény jött össze.
Overwhelming response to the #FairPlayAlliance summit today. <3 #GDC2018 #GDC pic.twitter.com/a8W39vq4fB
— Kimberly Voll @ GDC (@zanytomato) 2018. március 21.
Kíváncsian várjuk, hogy ez az összefogás milyen egyéb konkrétumokban fog megjelenni, az biztos, hogy együtt könnyebb résen lenni.
Szerintetek mit kéne elsőként bevezetnie a szervezetnek?
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!