Counter Strike

Új folyosó és mínusz egy fal Cobblestone-on: mi így változtatnánk a pályán


Nem kellene sokat, csak egy picit javítani a mapon, és a profik máris jobban szeretnék. És minél inkább megszeretik, annál több Cobble láda esik majd!

Cobblestone sokat változott az idők során, de úgy tűnik még mindig nem eleget. Pár napja ugyanis a Valve bejelentette, ez a map rotál ki egy kis ráncfelvarrásra, hogy Dust2 visszatérhessen:

UPDATE: Dust2 visszatért a versenymapok közé, de kikerült miatta Cobblestone

A profik viszont nem érzelmi alapon választják a mapokat, és Cobblestone nem éppen a könnyen játszható pályák egyike. Két probléma is van vele, melyeket ha kijavítanának, elképzelhető hogy több csapat kapna kedvet hozzá.

Lássuk tehát a két legfontosabb problémát Cobblestone-nal:

  • Leugrós szoba amilyen kicsi, olyan fontos. Aki jobban jön ki az itteni csatából, kb nyeri is a kört.

Általában egy B kerítős körben két ember próbál leugrós fele menni, míg hárman tálcán törnek a lerakóra. Ha a drop roomban védő CT lelövi mindegyik terrort, akkor a maradék ellenfél szinte kilátástalan helyzetbe kerül és fixen bukja a kört.

Kiengedik őket törésig és lépcsőre, a lerakón védők agyonlövik őket, ráadásul leugrós szobából is besegít az életben maradt CT és oldalba lőheti őket. Ha azonban a CT kihullik, a leugróst elfoglaló terror szinte egyedül nyerheti a kört. Ablakból vagy ajtóból is oldalba lőheti a CT-ket, akik ennyire már képtelenek általában megosztani a figyelmüket. De el is mehet leugrós felől A-ra, és az ottani védőket is hátba lőheti. A terület feletti kontroll tehát elsődleges mindkét csapat számára. Nem is véletlen, hogy gyakran 2 CT is leguróst figyeli a meccseken.

  • “A” lerakó visszafoglalása eszméletlen nehéz a “B” védők számára.

Ha a CT csapat nem tolta ki “B” hosszút, akkor mikor lemegy a bomba “A”-n, egy B folyosókról elindított kerülésre már nincs idő. Akár közép, akár Boci fele eszméletlen hosszú az út, egyszerűen nem fér bele. Marad az átkötőből való érkezés, ami viszont azt jelenti, hogy a terroroknak két pozíciót kell csak letartaniuk. Erkélyt és fakaput, hiszen a kis szoba kijárata tulajdonképpen ugyanott van, mint a kapu, felesleges külön számolni.

Ha belegondolunk, a többi pályán sokkal könnyebb több helyről visszafoglalni “A”-t, nem kell ekkorát kerülni, mint Cobblestone-on.

Van persze megoldás mindkettőre, melyeknek köszönhetően élvezetesebb és népszerűbb mapot lehetne csinálni a  jó öreg kábelből.

Leugrós szoba fontosságát kár lenne kivenni a játékból, inkább nehezebb csatákat kellene generálni ezen a ponton. Meg kellene növelni a teret, hogy akár 2 CT is pozícióba tudjon maradni a gránátok után, ne lehessen 1-2 molotovval minden pozit letisztázni és elfoglalni. Ezt például úgy is el lehetne érni, ha mondjuk lépcsőről rá lehetne látni leugrósra, ehhez csak egy falat kellene kivenni, máris egybenyitva a két szobát.

“A” lerakó visszafoglalását szintén egy kis pályamódosítással lehetne összehozni, egy új folyosót beiktatva. Átkötőből egy hasonló lépcsőt behozni, mint amilyen Mátrix Boci és Közép összekötésére. Kell egy ugyanilyen lejárat átkötőből, hogy a “B”-ről érkezők középre is gyorsan odaérjenek, ne kelljen a folyosón egy feleslegesen hosszú utat megtenniük.

Ti mit gondoltok, élvezetesebb és jobb lenne Cobblestone ezekkel a változásokkal?

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva