Counter Strike

Az örök kérdés: végtelen fps vagy kevesebb csaló?


Harc a csalók ellen - mennyi erőforrást használjon fel a védelem?

Sajnos nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy nincsen multiplayer játék csaló nélkül. Ahogy nincsen tökéletes anti-cheat sem, így a fejlesztőknek mérlegelnie kell milyen védelemmel óvják a teljesen tisztán játszó felhasználóikat.

A legnagyobb probléma a dologgal: törekedni kell a jó és megbízható védelemre, úgy, hogy lehetőleg minél kevesebb erőforrást emésszen fel. Lehetne nagyon agresszív és mindent folyamatosan figyelő anti-cheateket gyártani, de az már nagyon erősen a játékélmény rovására menne.

PUBG

A Playerunknown’s Battlegrounds jelenleg LEGALÁBB három kliens oldali védelmet is használ, illetve pletykák szerint már szerver oldalon is figyelgetik a dolgokat. Meg is nevezhetjük a három védelmet:

  • A már jól ismert Battleye
  • Themida (az .exe fájlt csomagolják ezzel)
  • A félig-meddig saját fejlesztésű Xenuine

Papíron nagyon jól hangzik a dolog, azonban a valóság ennél elszomorítóbb. A régi felhasználók emlékezhetnek, amikor tavaly novemberben inventory nyitásnál/enemy lootolásánál pár napig eszméletlen FPS dropok voltak. A Themida volt a ludas.

A január elején debütált Xenuine létezése már egy sokkal fogósabb kérdés, mióta áthozták éles szerverekre jelentősen apadt a csalók száma, na de milyen áron?

Hatalmas FPS dropok meccs közben, amit a gyengébb gépek tulajdonosai sokkal jobban megérezhetnek. Sőt, elég a Customization menüpontra rákattintanunk és máris 30-40 fps-t mutat a számláló a 144 helyett. A fejlesztők is tudják, hogy az ilyen jellegű problémákért a Xenuine felel. Nem véletlenül hezitáltak több hónapot, hogy áthozzák-e éles szerverre.

Márciusban is rollbackelni kellett a Xenuine-t.

CS:GO

A játék nem meglepő módon az anyavállalat által kifejlesztetett Valve Anti-Cheatet használja kliens oldalon. Abban szerintem megegyezhetünk, hogy messze nem a legjobb a piacon. Cserébe kevés erőforrást eszik és szinte észre sem vesszük, hogy fut a háttérben.

A különböző külsős oldalak és kupák szervezői is általában saját kliens telepítését igénylik a jobb csalószűrés érdekében, pár példa erre:

  • FACEIT kliens / AC
  • ESL Wire
  • ESEA kliens / AC

A fejlesztők azonban pár hónapja meghúzták a váratlant és működésbe állították a VACnetet. A legjobb az egészben, hogy semmi erőforrást nem emészt fel a játékosok gépén, hanem a Valve által biztosított gépek teszik ezt, több mint 1700 processzort használva. 

A VACnet eddig tarol a csalók elleni harcban! 2018-ban brutálisan megnőtt az Overwatch banok száma

Az elején mindenki hitetlenkedve fogadta az újdonságot, de szerencsére kellemesen kellett csalódnunk. Nagyon jól teszi a dolgát (sokak szerint túl jól is), hatalmas piros pont jár a Valve-nak!

Összegzés

A PUBG Corp. nyers erővel akarja megoldani a dolgokat, több-kevesebb sikerrel. Az teljesen egyértelmű, hogy jelentős teljesítményt emésztenek fel a különböző védelmek.

A Valve ezzel szemben a nem túl erős VAC-ra hagyatkozott csak sokáig, de a felhasználók sosem érezték azt, hogy valami visszafogja a gépüket. Ennek is megvolt az ára, volt időszak amikor szinte a tiszta felhasználók érezték magukat kellemetlenül a sok csaló között. A VACnet viszont egy magasabb szintre emelheti a játék védelmét, úgy, hogy gyakorlatilag nem is a mi gépünkön fut. Szívesen látnánk hasonló megoldást PUBG-ben is, ez lehet a helyes út.

A végén pedig feltennénk a nagy kérdést:

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva