Counter Strike

Minden infó a VACnetről – Ezért nem jött se Operation, se ládák!


A Valve lerántotta a leplet a VACnetről, összefoglaltuk, amit tudni lehet a rendszerről.

Sokak számára kérdés, hogy miért is várt ennyit a Valve a VACnet érkezésével, mint ahogy az is, hogy miért nem kommunikálták az egészet korábban. Rengeteg kérdésről még március végén rántotta le a leplet John McDonald, a Valve mérnöke, aki mellesleg a játékosok kérdéseire/panaszaira is reagál az utóbbi időkben. A kommunikáció mindig is egy sarkalatos pontja volt a cég számára, John pedig láthatólag remek munkát végez. Összefoglaltuk az egy órás bemutatóját, amit a GDC-n tartott,  egyébként ha van rá időtök mindenképp érdemes megnézni.

A fejlesztők már régóta küzdenek a csalókkal, de mindeközben a cheat fejlesztőkre is oda kell figyelniük. Tudják jól, hogy a VAC nem valami hatékony, de cserébe nem hibázik.

Az legnagyobb probléma, hogy a játék a Half Life 2 motorját örökölte, ami egy 2004-es fejlesztés.

Nagyon sok parancs megmaradt ebből a motorból a mai napig, így aki annak idején HL2 Deathmatch-re írt egy cheatet, az most 14 évvel később is működik feltehetőleg, persze ehhez egy kicsit modernizálni kell a kódot, de ez John szerint nagyjából 5 percet vesz igénybe. Idáig, ha letöltöttél a githubról valami nyilvános cheatet és átírtál 1-2 sort, akkor az valószínűleg működött és még a VAC sem kapott el. Mindennek vetett véget a VACnet, amit hosszú ideje fejlesztenek már. Mivel ilyen nehéz dolguk volt – hiszen több fronton támadták őket – épp ezért szinte minden rendelkezésükre álló eszközt bevetettek.

Trust rendszer

Korábban a Matchmaking során csupán összedobott 10 játékost a rendszer. Ezen változtattak a Trust rendszer bevezetésével. Itt az a lényeg, hogy minden egyes fiókot figyel a Valve, tudja, hogy az adott IP-ről hány accountra szoktak belépegetni, tehát minden létező adatot próbálnak felderíteni. Ha egy játékos régóta CS-zik, több ezer órája van, vett skineket, több játéka van, az feltehetően sokkal kisebb eséllyel fog csalni, mint akinek van 20 másik banolt accountja és egy dollárnyi skine sincs. Ezért úgy rakja össze az MM során a játékosokat, hogy azok hasonló trust pontszámmal rendelkezzenek. Akiknek pedig több banolt accountjuk van, sokkal nagyobb valószínűséggel fognak más hasonló kaliberű játékosok ellen játszani.

Ha sokan reportolnak és gyanúsan játszom mások szerint, akkor csalók ellen fog összedobni a rendszer?

John McDonald: Nem, az legalacsonyabb trust factor pontszámot azok kapják, akik friss accounttal rendelkeznek és mellette van jó pár banolt accountjuk. 

Ha tegyük fel smurfölök vagy csak gyengébb játékosok ellen játszom, akik állandóan reportolnak, akkor emiatt veszítek a trust pontszámból?

John McDonald: Nem, amíg nem bizonyosodik be, hogy valóban csaltál volna, addig nem kell semmiféle konklúziótól tartanod.

A VACnet alapjai

A VACnet alapvető tulajdonsága, hogy öntanuló. Rengeteg helyzetet elemez és figyeli a döntéseket, a körülményeket, ez alapján pedig egyre jobb minőségben tudja meghatározni, hogy ki az aki csal és ki nem. Ez azt jelenti, hogy nem feltétlenül csak azt fogja elkapni, aki spinbotozik, hanem előbb-utóbb azokat is beledobja a kalapba, akik wallhackelnek, vagy más illegális scriptet használnak.

A VACnet figyelte az Overwatch-ba került eseteket, azóta pedig monitorozza a játékokat, a gyanús játékosokat pedig elküldi az OW rendszerébe, ahol a játékosok dönthetnek róla, hogy valóban csalt-e az illető.

Az Overwatch-ba kerülő esetek száma

Az Overwatch bevezetésére 2014 szeptemberében került sor, 2015 májusára pedig elszaporodtak a beküldött esetek számai, ez még nehezebbé tette a folyamatot, lassította az elbírálást, mert egyszerűen annyi embert reportoltak.

Látva ezt a problémát, egy idő után beletették a VACnetet az Overwatch rendszerbe, ami idáig tanult, elemezte a meccseket.

Egyre több report érkezett, persze voltak olyan csúcspontok, amikor VAC ban hullámra volt szükség, ez az OW esetek számából is jól látható.

Aztán a narancssárga jelzésnél (2017 novemberében) bekerült a rendszerbe a VACnet, nemsokkal később pedig a csalók száma több lett, mint az ártatlanoké. Egyértelmű tehát, hogy a VACnet óriási siker a CS:GO történetében.

Az egész mögött az áll, hogy mérkőzés közben nem tudjuk olyan könnyedén eldönteni, hogy valóban csal-e az ellenfél. A játékosok által leadott reportok 15-30%-ban bizonyultak valósnak, míg a VACnet által bedobott emberek 80-95%-ban csaltak. A különbség óriási.

 

Nagyjából 600 ezer 5v5-öt játszanak naponta, az összes meccsen jelenlen lenni pedig eléggé erőforrásigényes. Ezért a VACnet hardverére nem lehet panasz, a fentebbi képeken láthatjátok, hogy pontosan mit is tartalmaz, ezekről már korábban írtunk több alkalommal.

Így tanul a VACnet

A VACnet azt nézi, hogy merrefelé tart le a játékos a lövés előtt és a lövés után. Ezért egy spinbot esetén szinte azonnal repül be az OW-ba az illető, hiszen teljesen abszurd irányba néz a játékos karaktere ilyenkor. A gyanús eseteket mind kivizsgálja és egy hatalmas adatbázist épít belőle fel, aminek köszönhetően egyre jobb lesz.

Gyakorlatilag minél több csalóval találkozik, annál pontosabban tudja detektálni a cheateket.

A VACnet természetesen még nincs kész. Új tanulási módokat, új cheat típusokat terveznek még detektálni vele. Illetve a többi játékmódba is tervezik behozni. Nem lesz többé legális HvH anti-cheat nélkül, ahogy azt korábban a Wingmannél láthattuk.

A jövőben pedig más játékokhoz is érkezhet VACnet, csak úgy, mint a VAC rendszer is licencelhető! 

Láthatjuk tehát, hogy minden erőforrásukat jelenleg a VACnetbe ölik a fejlesztők. Az viszont kérdés, hogy mi lesz ezután? Megkapjuk az új ládákat majd? Netán új Operation is érkezik hamarosan? Jó kérdés. Az biztos, hogy a Valve megelégelte, hogy tele van csalóval a játék és az egyes játékmódok felett átveszik az uralmat, ezért aki tisztességesen megvette az Opeariont, az nem tudja élvezni a csalók miatt. Először reméljük rendbe teszik az anti-cheatet, majd pedig visszatér minden a régi kerékvágásba. Persze a Source 2-ről sem feledkeztünk meg, de ezek után már könnyebben el tudjuk nekik nézni, hogy késnek vele.

KODIAK is készített egy videót a témával kapcsolatban korábban, érdemes ezt is végigpörgetni.

Forrás

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva