League of Legends

Megérkezett az új Aatrox, na de jó-e ez nekünk?


Már a képességeiről is tudni mindent, így kicsit bele tudtuk ásni magunkat a Reworkbe.

Jó régóta pedzegeti már a Riot, hogy változás érkezik Aatroxra, s ez a módosítás, mondhatni mini-rework végre el is érkezett. A tegnapi nap folyamán hivatalos bejelentés érkezett, Aatrox végre megkapja a beígért törődést, amihez egy Gameplay Trailert is csatolt a kiadó.

Korábban már lehetett tudni, hogy ez az új hullám csak és kizárólag a játékmenetet fogja érinteni, a modell marad majd, így nem beszélhetünk teljes VGU-ról. Nos, a jelek szerint ez azért nem volt igaz, ugyanis a modell jellege (színek, stíluselemek) nem változott, de összességében egy teljesen újszerű Aatroxot kaptunk. A mozgása például teljes mértékben megváltozott, valamint a kard is új külsőt és méretet kapott, ahogy a hatalmas ököl sem volt eddig Aatrox velejárója.

Gyors képesség áttekintés

Passzív – Deathbringer Stance

  • Amikor aktív, Aatrox következő támadása bónusz támadási távolságot kap, százalékos sebzést oszt, ami az ellenfél maximum életerejéből aránylik, s mindezek mellett gyengíti annak gyógyuló hatásait, vagy pajzsait.
  • Aatrox képességei csökkentik a passzív töltési idejét

Q képesség – The Darkin Blade

  • Aatrox háromszor csap a kardjával. Minden ütés egyre erősebb, ráadásul sajátos módon landol. Minden ütés végén található egy “kardél” jelző, ami az első kettő esetében a képesség hatásának szélén, a harmadik esetében közepén található.
  • Ha kardéllel sebezzük az ellenfelünket szignifikánsan nagyobbat sebzünk rajtuk, valamint knockoljuk őket egy rövidebb ideig.

W képesség – Infernal Chains

  • Aatrox a földbe csap és sebzi az első ellenfelet, amelyet eltalál, valamint lassítja azt. Ha karaktert, vagy nagy szörnyet ütött meg, azokat láncolja.
  • Ha néhány másodperc múlva a láncolt karakter még mindig a megjelölt területén tartózkodik, akkor bónusz sebzés mellett a terület közepébe rántja őt a lánc.

E képesség – Umbral Dash

  • Passzív: Aatrox gyógyul egy bizonyos mennyiséget abból, amit sebzésként kioszt.
  • Aktív: Aatrox előre csúszik (Dashel), ezzel együtt pedig megnöveli a maga támadási erejét. Összesen két Umbral Dasht halmozhatunk fel, használhatjuk gyors egymásutánban őket, vagy kombinálhatjuk a Q képességgel is.

R képesség – World Ender

  • Aatrox az ultija alatt eléri a végső formáját, szárnyakat növeszt és repülni kezd. Mindeközben feareli a minionokat és megnövelt mozgási sebességgel közlekedik.
  • Ulti közben Aatrox megdobja a saját maga támadási erejét, továbbá folyamatosan tölt egy Blood Wellt, ami halálos seb esetén visszahozza az életbe.

Mennyire lehet működő képes ez az új Aatrox?

Aatrox amellett, hogy egy teljesen újragondolt képességtárat kapott, megőrizte a karakter sajátosságait. Maradt a gyógyulás, a knock lehetősége, valamint a Blood Well adta újraéledés.

Viszont a Riven Q-jára hajazó mechanika meglehetősen döcögősre sikerült. Mint láthatjuk, ezen áll vagy bukik a karakter, kétségtelenül ez lesz a fő képessége. Első ránézésre a sebességgel van gond, ám nagyon bízunk abban, hogy az E-vel történő kombinálásával többet lehet majd kihozni belőle, ugyanis a bemutatóban látott forma minden csak nem lehengerlő. És itt nem magával a koncepcióval van a baj, hanem azzal, hogy amit eddig Aatrox képviselt, az teljesen megváltozott.

A támadási sebességet halmozó gépezetet felváltotta egy háromszáz tonnás karddal bohóckodó idősebb ember. A Riot Games korábban jelezte, hogy változtatni szeretnének a modell működésén és hangsúlyosabb mozgást fog kapni, érzékeltetve a erőt, amit képvisel, de őszintén szólva nem arra számítottunk, hogy a kard nehézségének érzékeltetése lesz erejének demonstrációja.

Kíváncsian várjuk, hogy mit fog érni mondjuk egy mobilis Irelia ellen a felső ösvényen a képességeivel, de sajnos nem sok jót tudunk jósolni neki.

Forrás: Surrenderat20

A W az egyetlen kreatív újítása a Riotnak, s véleményünk szerint ez menti meg a reworköt. Ugyan csak egy single target képességről beszélünk, mégis rendhagyó és sajátos, ettől válik igazán “Aatroxossá”. Egy karakter esetében pedig fontos, hogy legyenek sajátos elemek.

Majd pedig itt az E képesség, ami egy hatalmas meme. Lassan már nem lesz olyan karakter a játékban amelyik ne tudna dashelni. Hogy mennyire volt indokolt ilyesmit implementálni Aatrox képességei közé, azt mindenki maga döntse el, de talán ebben az esetben elfogadhatónak is tarthatjuk, ugyanis minden más képessége ultra lassú lett, így szükség van valami olyasmire, ami képes leküzdeni a távolságot karakter és karakter között.

Végül  egy gyors vélemény a végső képességről. Alapvetően jó döntés volt, hogy ami eddig passzívként működött az mostantól képesség exkluzív lett, ám a bónusz támadási sebesség felcserélése bónusz sebzéssé eléggé lagymatag húzásnak tűnik elsőre. Adott nekünk alapjaiban egy karakter, ami tele van potenciállal és sebzéssel, de ha nem találnak a képességek, akkor semmit nem ér velük, mert auto-attack téren technikailag kuka az egész. Melee AD casterről pedig még nem nagyon hallottunk, Riven is azért képes effektíven lavírozni, mert gyorsan tud közlekedni és utol tudja érni az ellenfeleit. Ha Aatrox lassítása nem jön be, technikailag tradelni is képtelen lesz a jelenlegi metában.

Forrás: Surrenderat20

Persze a megjelenéséig még sok víz le fog folyni a Dunán, valószínűleg finomhangol is még a Riot az alapadatokon, valamint megjelennek majd azok a reform játékosok, akik bebizonyítják számunkra, hogy rosszul látjuk, Aatrox igenis metapusztító lesz! Összességében egyébként nem egy katasztrófa a rework, de komoly időbe fog telni, hogy a notórius Aatrox játékosok átszokjanak az új formába, ugyanis a korábbihoz viszonyítva 180 fokos fordulatot tett a karakter.

Végezetül pedig egy bemutató videó az új modellel ellátott Aatrox kinézetekről:

Nektek mi a véleményetek az új formáról?

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva