Overwatch

A fejlesztők lerántották a leplet: a groupolás miatt nem bukunk SR-t


Öt másik lehetséges oka van ennek.

Az Overwatch játékosok egy jelentős részétől hallani, hogy hezitálnak, ha arról van szó, hogy csoportosan menjenek-e rankedezni. Van, aki azt gondolja, hogy ezért Skill Rating büntetés jár, mások azért nem groupolnak más random emberekkel, mert félnek attól, hogy a túloldalt emiatt egy tapasztalt egység áll velük szemben.

Scott Mercer, az Overwatch egyik fejlesztője lerántotta a leplet ezekről a tévhitekről, és rengeteg érdekes információt osztott meg ezzel kapcsolatban.

Képtalálat a következőre: „Scott Mercer overwatch”
forrás: Overwatch Wiki

A looking for group funkciót (melyről már írtunk részletesebben korábban, lentebb tekinthetitek meg) mostanában tesztelik a PTR-on, ennek kapcsán válaszolt meg sok kérdést Mercer.

Kértük, megkaptuk: kitüntetések és jutalmak várnak azokra, akik “jól viselkednek”

“Teljesen mindegy, hogy egyedül, vagy csopotban vágunk neki a Competitive Play-nek. Ha pl. 2800 SR-rel rendelkező játékos vagy, aki öt másik 2800-assal van egy party-ban, akkor a győzelemnél, vagy vereségnél nyert, vagy bukott SR ugyanannyi, mintha egyedül játszottál volna öt másik hasonló szinten lévő szóló játékossal.”

“A rendszer mindent megtesz annak érdekében, hogy azonos méretű csapatok játszanak egymás ellen. A statisztika azt mutatja, hogy a rendszer elég jól működik, egy csak szólóból álló csapat az esetek 73%-ában ugyanilyet kap ellenfélnek, melyhez 50%-os win rate párosul. Az ilyen csapatok alig kapnak olyan ellenfelet, ahol mind a 6 játékos egy csoportban ment bele a queue-ba – 1150 meccsből egyszer történik ez, 41%-os win rate mellett. Nem egy jó győzelmi ráta, de nem nyerhetetlen a full szóló csapatnak.”

“Ha két csapatnak hasonló a szintje, tudása, de a másiknál mind a hat játékos összeszokott, régóta együtt játszanak, szemben azokkal, akik random groupoltak valakikkel, akkor nyilvánvaló, hogy ez a különbség kijön. Magyarul, nem kaphatunk ilyen csapatokat, mert azok vagy olyanok ellen fognak játszani, akik szintén összeszokottak, vagy csak szimplán jobbak náluk – így kompenzálja magától a rendszer a másik tévhitet.

Képtalálat a következőre: „looking for group overwatch”
forrás: Blizzard Watch

Ha mégis különböző szintű SR vesztést, vagy szerzést tapasztalunk meccs után, annak más oka lehet, például:

  • Mi volt az ellenfél csapatának szintje, mi a te jósolt győzelmi esélyed? Ha ez utóbbi 50% alatti volt, akkor többet szerzel, ha feletti, akkor kevesebbet
  • Rendszeresen játszol? Az új felhasználók, vagy az inaktívak nagyobbat ingáznak, ami pár játék után beáll normálisra
  • A 3000+-os SR szinted csökkent-e inaktivitás miatt mostanában? Ha igen, akkor többet fogsz szerezni, hogy visszanyerd korábbi szinted
  • Platina vagy az alatti játékos vagy? Ha kifejezetten jól vagy rosszul játszottál egy meccsen az átlagos teljesítményhez képest, akkor egy minimális plusz, vagy mínusz SR lehet ennek az eredménye
  • Nagyon magas az SR-ed? Ez esetben kevesebbet nyersz győzelemnél, mint amennyit vesztesz vereség során, ahogy közeledik a szinted az 5000-es limithez.
Képtalálat a következőre: „overwatch SR”
forrás: Youtube

Mélyebben is belement a témába Scott Mercer, ezt ide kattintva olvashatjátok el, mi a leglényegesebb elemeket emeltük ki.

Mi már várjuk a looking for group opciót, Heroes of the Stormban bevált és használatos, reméljük, hogy Overwatch-ban is jó lesz!

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva