Két napja tart a béta teszt, nézzük is az eddigi tapasztalatokat.
Pár napja, amikor a PUBG Corp. bejelentette a játék megérkezését a FACEIT platformjára, nagy örömmel fogadtam a hírt. Végre egy külsős oldal meglépi azt, amit a cégnek már rég meg kellett volna tennie: kicsit szétválasztani a casual és hardcore játékosokat, fejlődési rendszert / rankokat biztosítani az embereknek.
Antalnak hála az első órákban meghívóhoz jutottam, így le tudom írni az első két nap tapasztalatait. Több szempont alapján vizsgálom majd meg a szolgáltatást, essünk is neki!
Az oldal felülete
Egyelőre magyar nyelven sajnos nem elérhető, de az 500 lejátszott CS:GO meccs után otthonosan mozgok az oldalon. Szerintem az új felhasználók is hamar rá tudnak állni majd az oldal használatára, nem túl bonyolult.
A kezdőoldalon szinte minden fontos információt megtalálunk: meccset kereshetünk, az éppen futó ligákat is látjuk. Nem igazán tudok belekötni, így kell kinéznie egy főoldalnak.
A meccskeresés
A Play menüpontban (ez az alapértelmezett menüpont a főoldalon) csak kiválasztjuk a PUBG Squad FPP-t és máris indulhat a keresés. Indulhatunk teljes csapattal is, de ha épp egyedül vagyunk, akkor az sem jelent akadályt.
Pár másodperc után máris jelez az oldal, hogy irány az aktuális meccs aloldala. Nincs is más dolgunk, mint a “Matchroom” gombra kattintani!
Ekkor a fenti információk tárulnak a szemünk elé: látjuk a rendszer által velünk összedobott csapatokat és azok tagjait, a meccskezdésig hátralévő időt, illetve a custom szerver nevét és jelszavát.
A meccskeresésben ez a pont, ahol némi fejlődést még elvárnék az oldaltól. Örülnék, ha valamilyen úton-módon automatikusan be tudna csatlakoztatni az adott szerverre.
A custom lobby-ba belépve egy nagyon kellemes pozitív csalódás ért. Nem kellett megkeresnem a helyemet, a játék alapból a megfelelő csapat slotjába dobott be. Hatalmas pluszpont!
A meccsekről részletes statisztikát is kapunk, ehhez nem kell mást tennünk, mint a “Matches” menüpont alatt kiválasztanunk a megfelelő mérkőzést.
A szerverek
A szerverek a versenybeállításokat használják, így bőségesebb lootra és megváltozott körviselkedésre kell felkészülnünk, illetve maximum 64 fő játszhat egy meccsen. Technikai oldalról sincs okunk csalódni. A szerverek (nem annyira meglepő módon) 120 ticken futnak, a legmagasabb pingem 39-42 volt. Kellemesnek érződtek a játékok során.
A játékosok
Az ellenfeleink egyértelműen keményebb játékosoknak bizonyultak, mint akikkel a “sima” meccseinken összefuthatunk. Itt bizony nincs olyan, hogy az első körben már csak a szerver harmada él. Nem meglepő, hiszen több ismerős nevet is láttunk a killfeeden: ibiza (PGI 2. helyezett), WackyJacky101, Larsen (PGI 3. helyezett).
Kipróbáltam soloként is a meccskeresést, szerencsére itt sem volt gondom, mindenki megfelelően kommunikált és játszott.
FoDa véleménye
Ha az utóbbi két napban belepillantottál FoDa streamjébe, láthattad, hogy ők is próbálgatják a FACEIT platformját. Szerencsére sikerült is elcsípnem őt pár mondat erejéig:
Könnyen kezelhető a FACEIT weboldala, talán a CS:GO-s korszakom idején egy kicsit átláthatóbb volt. Látszik, hogy a játékosok komolyabban veszik mint a sima public játékokat, jó lehetőség lehet a gyakorlásra. A szervereket tekintve nem érzek különbséget a sima custom szerverekkel összevetve. Nem mondom, hogy csak ezt fogom játszani, de ha a meccsek komolysága a mostani szinten marad, akkor többnyire FACEIT-en fogjuk tolni a meccseinket.
Konklúzió
Összességében nagyon elégedett és bizakodó vagyok az eddig látottak és tapasztaltak alapján. Több mint valószínű, hogy nem ez az utolsó alkalom, hogy erről a platformról írunk, remélhetőleg a játékosbázis is csak egyre nőni fog majd a béta elhagyása után.
Nagy reményekkel várom az oldal további fejlődését! Ti kipróbáltátok már?
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!