Meglepő statisztikával állt elő a Sandvine.
Az idei évre berobbant a köztudatba a Battle Royale műfaj és nagyon sokan ennek hatására már temetni kezdték a “régi nagyokat”, azaz többek között a CS:GO-t és a League of Legends-et is. Nos, habár a LoL versenyek átlagos nézettsége ténylegesen romlott, a nagyobb találkozókat, mint például a kupák döntőit, vagy az ikonikus összecsapásokat (pl.: TSM – CLG), még mindig több százezren hajlandók nézni egyidejűleg. Erre bizonyosságot adott az idei MSI döntő, az lett ugyanis a kompetitív League of Legends történetének legnézettebb mérkőzése világszerte (127 millió ember látta).
According to Newzoo, here are the top esports games in so far in 2018 by ‘esports hours watched’ on Twitch & YouTube combined:
1. LoL: 240 Million
2. CSGO: 212M
3. Dota 2: 180M
4. OW: 96M
5. HS: 43M
6. HotS: 19.5M
7. SC2: 17.5M
8. R6: 14.5M
9. PUBG: 14M
10. RL: 13M
11. CoD: 9.5M— Rod Breslau (@Slasher) 2018. október 4.
Egy teljesen új statisztikának köszönhetően pedig abszolút megbizonyosodhattunk arról, hogy nincsen gond a League of Legends játékosbázisával, szó sincs haldokló “műfajról”. Lehetséges, hogy a többi MOBA cím nem pörög annyira (habár a Dota 2 kupák még mindig képesek félelmetes pénzdíjazásokat produkálni), de a League of Legends még mindig uralja a gaming világot.
A Sandvine ugyanis készített egy dokumentumot, amiben lényegében az internetről, mint jelenségről adtak részletes beszámolót. Ebben szó volt az átlag felhasználási szokásokról, kategóriákra bontva. Természetesen a gaming is kapott egy saját kategóriát, s kiderült, hogy a világ összes gaminggel kapcsolatos internetes kapcsolatának 51,53%-át még mindig a League of Legends kapcsolatok uralják. A jelentés továbbá megemlíti, hogy ezen felül impozáns mennyiségű kapcsolatot termel a Fortnite, Overwatch és a Minecraft is, de ezek együttesen nem képesek elérni a League of Legends számait, ugyanis a Riot Games MOBA-ja a kapcsolatok több mint a felét produkálja még 2018-ban is.
Persze látni azt is, hogy bőven van a gamingen belül olyan játék, ami szeretné átvenni az uralmat a League of Legends-től, erre jelenleg a legnagyobb esélye a Fortnite-nak van, de még az Epic Games lövöldéjének is pörögnie kell egy ideig, hogy egyáltalán arról beszéljünk, hogy veszélyezteti a LoL-t.
Halottnak tehát még biztosan nem tekinthető a League of Legends, inkább azt mondanánk, hogy a 9 éves játék mostanra már kialakított egy stabil felhasználóbázist, ami drasztikusan ugyan nem növekszik, de simán fenntartja a játékot.
Borítókép: Pinnacle
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!