League of Legends

Halott játék? – A League of Legends még mindig uralja a gaming világ nagyját


Meglepő statisztikával állt elő a Sandvine.

Az idei évre berobbant a köztudatba a Battle Royale műfaj és nagyon sokan ennek hatására már temetni kezdték a “régi nagyokat”, azaz többek között a CS:GO-t és a League of Legends-et is. Nos, habár a LoL versenyek átlagos nézettsége ténylegesen romlott, a nagyobb találkozókat, mint például a kupák döntőit, vagy az ikonikus összecsapásokat (pl.: TSM – CLG), még mindig több százezren hajlandók nézni egyidejűleg. Erre bizonyosságot adott az idei MSI döntő, az lett ugyanis a kompetitív League of Legends történetének legnézettebb mérkőzése világszerte (127 millió ember látta).

 

Egy teljesen új statisztikának köszönhetően pedig abszolút megbizonyosodhattunk arról, hogy nincsen gond a League of Legends játékosbázisával, szó sincs haldokló “műfajról”. Lehetséges, hogy a többi MOBA cím nem pörög annyira (habár a Dota 2 kupák még mindig képesek félelmetes pénzdíjazásokat produkálni), de a League of Legends még mindig uralja a gaming világot.

Riot Games

A Sandvine ugyanis készített egy dokumentumot, amiben lényegében az internetről, mint jelenségről adtak részletes beszámolót. Ebben szó volt az átlag felhasználási szokásokról, kategóriákra bontva. Természetesen a gaming is kapott egy saját kategóriát, s kiderült, hogy a világ összes gaminggel kapcsolatos internetes kapcsolatának 51,53%-át még mindig a League of Legends kapcsolatok uralják. A jelentés továbbá megemlíti, hogy ezen felül impozáns mennyiségű kapcsolatot termel a Fortnite, Overwatch és a Minecraft is, de ezek együttesen nem képesek elérni a League of Legends számait, ugyanis a Riot Games MOBA-ja a kapcsolatok több mint a felét produkálja még 2018-ban is.

Persze látni azt is, hogy bőven van a gamingen belül olyan játék, ami szeretné átvenni az uralmat a League of Legends-től, erre jelenleg a legnagyobb esélye a Fortnite-nak van, de még az Epic Games lövöldéjének is pörögnie kell egy ideig, hogy egyáltalán arról beszéljünk, hogy veszélyezteti a LoL-t.

Riot Games

Halottnak tehát még biztosan nem tekinthető a League of Legends, inkább azt mondanánk, hogy a 9 éves játék mostanra már kialakított egy stabil felhasználóbázist, ami drasztikusan ugyan nem növekszik, de simán fenntartja a játékot.

Borítókép: Pinnacle

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva