A mousesports maga sem tudta még eldönteni, kivel lenne jobb a csapat. Szóval segítünk a számolásban.
Nyáron többmilliós kivásárlási ára ellenére leigazolják Snax-et és vele mennek a Majorra. Majd felsülnek és visszahívják a kispadról STYKO-t, és Snax-et ültetik a cserepadra. Kicsit olyan érzés, mintha a mousesports sem tudná pontosan, kit is akar ötödiknek…
A lurppis vezetésével működő CS:GO elemző oldal éppen ezért megint odatette magát. Alapos számolgatással bizonyították be, ki is a megfelelő ötödik a mousesports számára:
Kizárólag a LAN-okról származó statisztikákat mérték össze, közel 50-50 mapot mindkét játékostól.
Kezdésként a gránátokkal történő támogatást vetették össze. Rendkívül fontos szerep, ami persze egyben elég hálátlan is. Nullos játékost próbálni HEG-elni, vagy vakítót dobni a társaknak. Simán benne van egy gyors kinézés az ellenféltől, amire ha nem fedezik, képtelen visszalőni gránáttal a kézben. Illetve a meccs végi statisztikákban nincs is sok dicsőség benne. De itt most minden kiderül!
HEG használat CT oldalon:
- Full buy körökben STYKO az egész csapat legjobbja volt, 0,58 HEG körönként.
- Snax ezzel szemben 0,39-et dobott csupán, valakinek be kellett áldoznia magát a többiek közül.
HEG használat Terror oldalon:
- STYKO-val 3 játékos is szórta a HEG-eket a full buy körökben. Átlagban minden negyedik full buy alatt.
- Snax idején ez lecsökkent csak minden ötödik körre.
Vakító használat:
- STYKO idején kevesebb flash repül CT és Terror oldalon is. Átlagosan 4,9 vakító Terrorban, 2.9 CT-ben körönként.
- Snax esetében ez 5,2-re és 3,4-re nőtt meg. Snax ráadásul egyénileg is többet dobott STYKO-nál, és eredményesebb volt az utána következő killek szempontjából is.
Fegyverek eloszlása:
- STYKO-val jelentősen más felállásban játszott a mouz, főleg CT oldalon. Amíg a csapattal volt, csak a védekező körök 44%-ban vettek dupla AWP-t.
- Snax érkezése után ez 57%-ra nőtt, eredményességben azonban sokkal gyengébben szerepelt. Hiába a több dupla AWP-s kör, kevesebb nyert kör lett belőlük.
Pozicionálás:
- Snax helyezkedése jobbnak mondható a számok alapján, főleg CT oldalon. Ha megnézzük, milyen messze haltak meg csapattársaiktól, Terrorban ugyanúgy szerepelnek mindketten.
- Védekező oldalon viszont STYKO volt mindig a legmesszebb, Snax viszont kb a legközelebb csapattársaihoz, amikor meghalt. Ez a mérőszám a visszalőhetőség miatt fontos, ha ugyanis közel halsz a társakhoz, vissza tudnak trade-elni.
1vX szituációk:
- Snax csupán a 28%-át oldotta meg ezeknek a helyzeteknek, STYKO viszont egészen elképesztő 59%-ot.
Hatása a körökre:
- A mérőszámokat egybeöntve, a végeredményként hatalmas Snax win jön ki. STYKO impact mutatója -2.71 volt, a legrosszabb az egész csapatból. Snax szintén csapat utolsó volt ebben a kategóriában, de ő “csak” -1.98-as értékkel.
Ha csak a nyers számokat nézzük, Snax a jobb választás. Ha azonban a szerepeket, látható hogy STYKO pont azokban jobb, amik egy support feladatai: gránátok és 1vX szituációk.
Idővel tehát az élet megmutatja majd nekünk, hogy egy csapat életében ténylegesen mi is a fontosabb? A szerepek szerinti leosztás, vagy a nyers skill.
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!