Reakciók a frissen bejelentett változásokra.
A Blizzard hétfő este előrukkolt a várva várt Hearthstone nerfekkel, melyek végül három lapot érintettek: a borítékolható Giggling Inventor mellett a Mana Wyrm és a Wild módot terrorizáló Aviana kap gyengítést néhány napon belül.
Hogy milyenek a reakciók? Leginkább azt mondhatjuk, hogy felemásak: annak szinte mindenki örül, hogy a Blizzard végre belenyúl egy kicsit a metába, a választott gyengítésekkel azonban már nem feltétlenül ért mindenki egyet. Szemezgettünk egy kicsit az ismertebb nevek véleményeiből.
Itt van például Fenomé, aki a többséghez hasonlóan a Mana Wyrmmel nincs kibékülve.
“Nem értem, hogy az 1 manás drágítás helyett miért nem vontak le inkább a HP-jából 1-et a Mana Wyrmnek. Egy 1-ért 1/2-es kártya sokkal életképesebbnek tűnik, mint egy 2-ért 1/3-as, miközben nem is broken.”
I don’t understand why they didn’t remove 1 health from Mana Wyrm instead of adding 1 mana to it. 1 mana 1/2 seems a more viable card than a 2 mana 1/3 while not being broken.
— Fenom (@FenomHS) 2018. október 15.
Zalae leginkább azt kifogásolja, hogy a Standard Druid lapkészlethez egyáltalán nem nyúltak hozzá, emellett ő is túlzónak érzi a Mana Wyrm gyengítését.
“Mindig örülök, ha változnak a dolgok pusztán a változás kedvéért, hogy továbbra is érdekes maradjon a játék. De talán nem az a legjobb módja ennek, hogy elpusztítják a Mage class-t, miközben a Spreading Plague-et érintetlenül hagyják.”
I’m always happy to see change for change’s sake to keep things interesting but destroying the mage class and leaving spreading plague untouched doesn’t strike me as the best way to do it.
— Zalae (@ZalaeHS) 2018. október 15.
Megszólalt a korábbi világbajnok Ostkaka is, aki felhívta a közösség figyelmét arra, hogy a jóslatok elég ritkán szoktak bejönni a metát illetően.
“A sok játszható paklitípus ellenére a játék eléggé egyhangú volt mostanában, úgyhogy örülök bárminemű frissítésnek. Meglepő, hogy a Druidhoz nem nyúltak hozzá, ugyanakkor a közösség nagyon gyakran téved, amikor megpróbálja megtippelni a metát. Nem biztos, hogy úgy tűnik, de a Blizzard igenis agyal a dolgokon.”
game felt quite stale despite a lot of viable archetypes so I’m glad to see any type of update. surprised they didn’t touch druid but the community is very often wrong when trying to predict the meta, might not seem like it but Blizz does think about stuff..
— Sebastian Engwall (@Ostkaka) 2018. október 15.
Amnesiac szintén védelmébe vette a Blizzardot, igyekszik pozitívan állni a dolgokhoz.
“Nem mondom, hogy a játék jelenleg tökéletes, de higgyetek a dizájnerekben! A mostanit megelőző meta a legnagyobb kedvencem volt eddig, és optimista vagyok annak kapcsán, hogy a nerfek jót fognak tenni a játéknak.”
I’m not saying the game is perfect right now, but have some faith in the designers. The meta prior to this one was my favorite of all time and I’m optimistic that these nerfs will be good for the game.
— William Barton (@Amnesiac_HS) 2018. október 15.
A közvetítések egyik legismertebb arca, Frodan nem elégedett maradéktalanul, de szerinte alapvetően jó az irány.
“Giggling Inventor: a 6 mana szerintem elég lett volna, nincs dupla Giggling a Quest Rogue-nak, a 7 mana már játszhatatlannak tűnik. Mana Wyrm: érett már, de az időzítés fura, mint anno a Hexnél. Aviana: jó nerf, nem öli meg a kártyát és a kombót. Szívesen láttam volna még valami apró Druid nerfet.”
“Összességében jó választások, amik fel fogják rázni a dolgokat. Ha a korai hógolyó-effektussal valamit kezdeni akarnak még, akkor a Keleseth is érdemelne valamit. Ami pedig a Druidot illeti, szerintem az armorszerzés túl lett tolva. Túl kevés a rizikó, mint anno a Cubelocknál a Dark Pact óriási gyógyulásával.”
Overall solid choices and will shake things up.
If they want to address early snowballing, I would also target Keleseth since he is similar.
As for Druid changes, I feel like armor gain is overboard. They take on too little risk similar to Cubelock with insane Dark Pact heal.
— Frodan @ #HCTFall Champs (@Frodan) 2018. október 15.
Egy másik ismert kommentátor, Admirable egy érdekes aspektusra hívta fel a játékosok figyelmét.
“Szeretnék emlékeztetni mindenkit arra, hogy mennyire nehéz balanszolni egy olyan játékot, amelyik mindegyik játékostípusnak szól. A kártyák balanszolása nem csak a legmagasabb szintet érinti – anno én is ezt hittem. Ügyelned kell mindenki másra is.”
I’d like to take this time to remind folks how difficult the job of balancing a game meant for all kinds of players can be.
Card balance isn’t just about the highest level of play, as I believed it once was. You have to be concerned with how everyone interacts with the game.
— Nathan Zamora (@ThatsAdmirable) 2018. október 15.
A vélemények tehát igencsak megoszlanak, így most talán még a szokásosnál is nehezebb megtippelni, hogy mit hozhat a jövő. Néhány hét múlva már biztosan okosabbak leszünk!
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!