PUBG

A fejlesztők elárulták a FIX PUBG sorsát és a jövőbeli terveiket


Végre elárulták, hogy mi is lesz a FIX PUBG kampány után.

Több mint két hete ért véget a FIX PUBG kampány papíron, ugyanis hátramaradt még jó pár megoldatlan javítás, amit a fejlesztők ígértek. Azt többször kihangsúlyozták, hogy annak ellenére, hogy túlhaladtak a kitűzött dátumon, még nem adják fel, ezt pedig a legújabb fejlesztői levélben is kiemelték.

A FIX PUBG legfőbb céljai:

  • A lehető legjobb játékélmény biztosítása a kliens és a szerverek optimalizásával
  • A leghatékonyabb anti-cheat biztosítása
  • Jobb, átgondoltabb matchmaking
  • Hibák kijavítása, illetve a játékélmény javítása

Kliens teljesímény

Július óta sikerült javítaniuk a kliens teljesítményén, azaz nőtt az fps a 4 hónapos verzióhoz képest. Ezt számos optimalizációval tették lehetővé. A legnagyobb előrehaladás véleményem szerint, az a nyáron megjelenő mikrolag kijavítása volt, ami az utóbbi időben egyre kevésbé zavaró.

Még mindig nem tökéletes a kliens, de dolgoznak az olyan zavaró hibákon, mint a füst esetén jelentkező fps drop. A FIX PUBG kampány alatt már sikerült kijavítaniuk a járművel kapcsolatos fps esést okozó hibákat, mint például az ütközés, járművekből kiáramló füst, ehhez hasonlóan pedig a fegyvereket is próbálják majd javítani az elkövetkezendőkben.

Desync, hangbugok

A fentebb említett problémák mint utólag kiderült az optimalizáció mellékterméke volt, ugyanis az ígért karakteroptimalizációk után jelentkeztek a panaszok. A korábbi szellemhangokat sikerült megszüntetni, ehhez viszont a szervernaplók, valamint a beküldött videók elemzésére volt szükség, ezért a desync esetén is ezeket az eljárásokat vitték végig. Ez egy kicsit összetettebb probléma, ezért a desync-et nem sikerült még teljesen megszüntetni, viszont a karakteroptimalziáció mellékterméke úgy tűnik, hogy sikeresen eltűnt a november 7-ei javítással. A desync szerveroldali okait még nem sikerült megoldani, de ezen is dolgoznak folyamatosan a fejlesztők.

Szerver teljesítmény

A 19. update-tel sikerült 20%-kal javítani a szerverek teljesítményét. A korábbi átlag 18-19-ről, 22-23-ra nőtt a tickszám.

Ez még nem a végleges helyzet, ugyanis a cél az átlagos 30 tick elérése, amin keményen dolgoznak, ugyanis ők is tudják, hogy ez a közösség szerint egy fontos probléma jelenleg. Azt azért megjegyeznénk, hogy ez nem egy stabil érték (ami talán a legkedvezőbb lenne), ugyanis a játék elején borzasztó alacsonyra is lemehet a tick szám, ez a korai harcok miatt van, a végjátékra pedig egész kellemes már a szerverteljesítmény.

Matchmaking

Jelenleg 5 fontos változtatáson dolgoznak azért, hogy jobbá tegyék a matchmaking rendszert:

  • Stabil környezet biztosítása, lehetőleg hasonló pinggel rendelkező játékosok számára
  • A játékosok azonos skillel rendelkező játékosok ellen harcoljanak, nem rang, hanem MMR (pontok) alapján
  • Az azonos nyelvű játékosok kerüljenek egy csapatba
  • Lehetőleg 100 játékossal induljanak a meccsek
  • Minél hamarabb teljen be egy szerver

Dolgoznak egy olyan változtatáson, amivel a játékosok eldönthetik, hogy inkább várnak, amíg összejön egy olyan szerver, ami a legoptimálisabb számukra, vagy lehetőség van arra is, hogy egy távolabbi szerveren játszanak.  Ez inkább az óceániai régióhoz hasonló területeken lesz jelentősebb.

Anti-cheat

A csalók elleni harc egy véget nem érő háború, ezt a PUBG Corp. is jól tudja.  A FIX PUBG kampány alatt 2 millió csalótól szabadult meg a cég, szóval elképzelhetjük, hogy mennyi csalót bannoltak a kezdetek óta… Természetesen továbbra is megtesznek minden lehetséges lépést, idáig is együttműködtek a hatóságokkal és megpróbálták felderíteni a csaló hálózatot, amivel több száz ember került rendőri kézre. Az ellátó hálózaton túl pedig a csalókat bannolják kőkeményen, folyamatosan fejlesztik az anti-cheat rendeszerüket. Azt is megígérték, hogy a jövőben részletesebb tájékoztatást fognak adni a cheater helyzetről.

Hogyan tovább?

A 2019-es ütemterven módosítottak a 2018-as évhez képest. A legfontosabb célkitűzéseik jövőre a játék stabilitásának és minőségének javítása. Ezen túl pedig új tartalmakra és egy új battle royale élményre számíthatunk.  Azt nem tudják egyelőre, hogy ez mikorra fog megvalósulni, így időponttal ezúttal nem fognak dobálózni, de addig dolgoznak rajta, amíg szükséges.

A teljes fejlesztői levelet itt találjátok

Forrás: PUBG Corp.

Ezt láttad már?

PUBG Corp: Az Epic öli meg a PUBG-t a szar motorjával

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva