Gaming

“A Bloodborne segített feldolgozni, hogy transznemű vagyok” – egy férfi testbe született gamer lány vallomása


Luna Martinez elmesélte, hogyan segítettek feldolgozni a játékok a transzneműségét.

A videojátékok elsősorban a szórakozásról és a versengésről szólnak ugyan, de nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a lelkiállapotunkra is hatással vannak. A többségnél ez kimerül annyiban, amit a játék hangulatának szokás nevezni, akadnak azonban olyanok, akiknek éppen a gaming segít feldolgozni valamilyen belső vívódást. Egy ilyen esetet mesélt el nemrégiben Luna Martinez is a VG247 oldalán megjelent cikkében.

Luna transznemű – fiúként született, legbelül azonban jó ideje nőnek érzi magát. Időbe telt számára persze, mire ezt el tudta fogadni – sőt, egyáltalán az, hogy tudatosult benne. Ebben pedig a videojátékoknak is fontos szerepe volt. Minden a Pokémon-játékokkal kezdődött, amikor is 8 évesen véletlenül nem fiú, hanem lány trénert választott karakternek. Idővel persze rájött, hogy valószínűleg egyáltalán nem véletlenül tett így, inkább csak ezzel próbálta magyarázni a választását.

Mondani sem kell, egy fiatal közösségben Lunának esélye sem volt arra, hogy vállalja transzneműségét, hiszen jó eséllyel kegyetlen sors várt volna rá.

“Rengeteg ember használja arra a játékokat, hogy kiszakadjanak a valóságból – vannak, akik a kétségbeeséstől, vannak, akik az unalomtól menekülnek. Én a nememtől akartam elszakadni. A valóságban nem játszhattam azzal, hogyan nézek ki. Ismertem olyanokat, akiket megvertek azért, mert festették a körmüket. Én nem voltam elég bátor ahhoz, hogy szembenézzek ezzel. […] Az, hogy lányként játszhattam, apró dolognak tűnik, ugyanakkor lehetővé tette, hogy megválasszam, miként festek – olyan módon, ahogyan a való életben, egy nyolcéves fiúként soha nem lettem volna képes.”

A gaming által nyújtott teljesen ártatlan szerepjáték-lehetőség tehát megadta Lunának azt, amire vágyott – maga a Luna név is innen származik egyébként. Az elfogadás – mind a belső, mind pedig a környezet felől – azonban még hiányzott. Ilyen tekintetben Hidetaka Miyazaki és a FromSoftware PS4 játéka, a Souls-alapokra építkező Bloodborne adta meg számára a legnagyobb lökést.

“A Bloodborne holdját bámulva jöttem rá arra, hogy én is lehetnék Luna. Egyszer csak minden a helyére kattant – néztem, ahogy a játék második felére a hold vörössé vált, és rájöttem, hogy igazából magamat látom. Az egészben az az ironikus, hogy egy olyan játékról beszélünk, ahol magának a karakterednek nem nagyon van jelentősége – mégis itt kattantak helyükre a transzneműséggel kapcsolatos gondolataim. Sem sokkal ezután elkezdtem dolgozni azon az illetőn, akivé válni szerettem volna.”

Luna arra szerette volna felhívni a figyelmet írásával, hogy mennyire fontos is a játékok szerepe azok számára, akik hasonló cipőben járnak, mint ő.

“A transzneműeknek nehéz boldogulni az életben – különösen a médiában, ami mindig is elítélt és démonizált bennünket. A játékok azonban segítettek abban, hogy helyretegyék a gondolataimat annak kapcsán, ki is vagyok egyáltalán. A hősök létrehozásának lehetősége, vagy akár pusztán az, hogy megválaszthatom a nememet az egyik alapvető oka annak, amiért még lélegzem. Köszönöm a Bloodborne-nak, amiért megadta az elhatározást arra, hogy tovább harcoljak!”

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva