A játékban minden karakter drótváza azonos, ami néha komoly fejtörést tud okozni.
Vágjunk is bele rögtön a közepébe, így néz ki egy karakter váza a Fortnite szervereken.
What the character colliders (hitboxes) actually look like from r/FortNiteBR
Erre a vázra kerülnek rá a kozmetikai változások, vagyis az outfit vagy éppen a hátizsák.
Ezeknek azonban semmilyen ráhatása nincs a hitboxra.
Ha tehát egy outfitnek nagyobb feje van az átlagosnál, attól még a hitbox nem lesz nagyobb. Ezért fordulhat elő például, hogy tiszta headshotnak tűnő lövéseket nem ad be a játék. A skin miatt tényleg fejesnek tűnik, de a hitbox mérete állandó, ezért a golyó átmegy a skinen, találat nélkül.
Vegyünk egy nagyon egyszerű példát, és hasonlítsuk össze a két outfit fejméretét.
A Nightshade feje kb kétszer olyan széles, mint az AIM-é, de a hitbox mégis mindkettőnél pontosan ugyanakkora.
Ugyanez igaz a hátizsákokra is, amik szintén nincs saját hitboxuk. Ha valakit oldalról próbálsz becélozni, és a backblinget találod el, sebzés nélkül megússza.
Az már érdekesebb kérdés, hogy mi van akkor, ha a karakter lábát pontosan a térdénél lőjük el, ahol a két elem összeér a vázon. Elméletileg a játék nem fogja találatként értelmezni, ami tényleg furcsa megoldás.
Ezeket leszámítva azonban szinte tökéletesen működik a Fortnite Hitbox!
Elég egy pár centivel mellé célozni, és a játék máris nem adja be.
k. from r/FortNiteBR
Ha viszont helyesen célzunk, akkor bizony beadja, amit be kell.
A témához kapcsolódik még, hogy nem csak a karakterek, hanem az épületek és tárgyak hitbox rendszere is félelmetesen pontos a játékban. Korábban megmutattuk már, hogy a legapróbb réseken is képes átmenni a golyó, ha megfelelően célzunk.
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!