Hearthstone

Dobatás, asztalon maradó varázslatok, visszavétel: 3 mechanika, mely színesebbé tenné a HS-t


Új mechanikák? Akár ezek is jöhetnének!

Már csak pár hét, és megjelenik a legújabb HS kiegészítő, a Rise of Shadows, mely többek között a Twinspell és a körönként automatikusan fejlesztett lapok mechanikáját hozza be. Ennek kapcsán eszembe jutott, hogy melyek azok a mechanikák, amiket szívesen látnék a Hearthstone-ban – több, mint egy tucat CCG-t próbáltam már, így alapos végiggondolás után háromra szűkítettem le a listát. Nézzük!

1. Dobatás

A kombó deckek fénykorát éljük jelenleg a játékban, melyre sokan panaszkodnak, hogy limitált a counterplay ellenük. Nos lenne itt egy baromi egyszerű mechanika, ami megoldaná a dolgot: ez a dobatás.

Emlékezhetünk arra, hogy a Dirty Rat elég jó ellenszere volt például a Quest Mage-nek – ez egyfajta soft dobatásnak minősül, azonban az asztalra teszi, nem a gyűjtőbe.

Dirty Rat(49673).png

Ha lenne csak 1-2 olyan kártya, mely mondjuk a kézből a gyűjtőbe dobatná ki az ellenfél egy minionját (véletlenszerűt, tekintve, hogy itt nem lehet megakadályozni a kártyák létrejöttét, az általam választott dobatás túl erős lenne), akkor ismét bekerülne a körforgásba egy counter – persze tech lapra gondolok, tehát ehhez megfelelő statok kellenek (mint ahogy pl. az Ironbeak Owl is gyenge, 2-1-es testtel rendelkezik).

Érdekesség, hogy a dobatás anno bent volt már a játékban: Illidan kijátszásakor mindkét játékost megszabadította 3 laptól és húzatott 3-at.

Képtalálat a következőre: „old illidan stormrage hearthstone”

2. Asztalon maradó varázslatok

Ez sem teljesen új dolog: emlékezzünk csak többek között a Rumble Runban szereplő shrine-okra.

Shirvallah's Grace(90355).png

Ezen a vonalon elindulva lehetnének ehhez hasonló kártyák (mindegy, hogy shrine néven, vagy valamilyen varázslat), aminek van élete, de nem lehet leütni, csak lelőni (Fireballhoz hasonló lapokkal), vagy leszedni (Shield Slam mondjuk).

Hogy mit is tudhatnának?

Leszedés, laphúzás, esetleg valami lény buff. Egy nagyon lényes paklinak (Zoolock, Odd Paladin) nem lenne rá túl sok megoldása (vagy rákényszerülne használni), ők ugyanúgy legyorsulhatnák az ellenfelet, mint szinte mindig, így nem nyerné ki a varázslat használója a kellő értéket a lapból. Hogy ezek pontosan hány manás, hány életes lapok lennének, az nyilván hosszú balanszolás kérdése.

3. Visszavétel

Ezt csak az esetben látnám ésszerűnek, ha a dobatás is bejönne. A gyűjtőből való visszavétel is egy olyan mechanika, mely rengeteg játékban megtalálható, ezzel szélesíti a lehetőségeket. Alapvetően olyan költségben tudnám elképzelni, ami jókora tempó vesztés, tehát csak a kombó deckek használnák arra az esetre, ha egy boardcleart (esetleg az eldobatott kombó elemet) kéne visszavenniük.

Természetesen ezek kitesztelése hosszú folyamat lenne, és egyszerre nyilván sok is, azonban jót tenne a játéknak, ha merítene a Blizzard máshonnan is.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva