PUBG

Hivatalos: ilyen lesz Erangel 2.0 loot rendszere – kevesebb pisztoly és gránát, több AR és SMG


A játék fejlesztőitől részletes leírást kaptunk Erangel vizuális és taktikai újratervezéséről.

A már megszokott fejlesztői levélben a PUBG Corp. egyenként haladt végig az Erangelt érintő fontosabb pontokon, amivel a spawn rate problémákat lemérték. Lássuk milyen változások várnak a legrégebbi, és talán legnépszerűbb PUBG pályára a jövőben, a loot kiegyenlítése érdekében.

Spawn Rate

A tárgyak és fegyverek előfordulási arányát kritikus kérdésnek tartják a nosztalgikus hangulat és a játékélmény szempontjából. Erangelt kezdetben úgy állították be, hogy saját elmondásuk szerint “nagyon random legyen a loot, és alacsony a spawn rate”. A többi pálya érkezésével azonban ez a rendszer már nem fenntartható, így az idők során többször is növelték már a mennyiséget.

A jövőben ezt a tendenciát még tovább szeretnék növelni. Sőt, a fejlesztői levélben az eddigi egyenletes fejlődésnél is komolyabb változásokról beszélnek.

Összefüggés a Spawn Rate és a használhatóság között

15 különböző terület bevonásával letesztelték, milyen arányban fogynak el a tárgyak a pálya egyes részein. Egyes területeken szó szerint mindent felkapkodtak, de volt olyan is, ahol csak a tárgyak 20%-át szedték össze.

Összességében 68 százalékos, tehát kétharmad arányban hasznosak jelenleg Erangel lootjai, 33% teljesen feleslegesnek tűnik. Vagy azért, mert duplikált tárgy, ezért a földön hagyják, vagy mert van már nála jobb a játékosoknál.

Pont ezért végignézték, melyik tárgyakat veszik fel legszívesebben, és miket hagynak a földön, hogy ezek alapján tudjanak változtatni a jövőben.

Célok a loot kiegyenlítésére

Ebben a kategóriában Sanhok adataival hasonlították össze Erangelt, hiszen a játékosok visszajelzése alapján ilyenné kellene válnia. Kisebb területen rengeteg loot, gyors és izgalmas csaták. Ennek eléréséhez tényleg durván bele kellene nyúlni Erangel loot rendszerébe, hiszen egyes statisztikák jelenleg rettenetesen festenek:

  • Erangelen az összes loot csupán 2%-a AR, Sanhokon ez a szám 4.75%, vagyis több mint kétszer annyi.
  • SMG tekintetében hasonló a helyzet, Erangelen az össze loot 1.84%-a tartozik ide, Sanhokon 3.81%.
  • SR és DMR fronton ugyanez, Erangel (0.12% és 0.48%) durván elmarad Sanhoktól (0.26% és 0.69%)

Akkor mégis milyen loot van Erangelen? Két kategóriában is vezet a felújításra váró Erangel, például pisztolyokból Sanhokon alig akad (1.92%), Erangelen viszont szinte csak ez esik (8.61%). A másik kategória a gránátok, ezek Sanhokon csak az összes loot 3.37%-át teszik ki, Erangelen viszont 5.74%-ot.

Vagyis a játékosok által keresett fegyverekben messze elmarad, de a pisztolyokban és gránátokban nagyon ott van Erangel. A fejlesztők ígérete szerint a pisztolyok, gránátok és töltények visszább szorulnak majd a felújítás alatt, a valóban fontos fegyvereket viszont 10-20%-al fogják megnövelni.

Tényleg érik az a felújítás!

A következő lépés a spawn rate megoldása után az early és mid game állapotok kiegyenlítése lesz, és az új pálya stílusát felmérni, rendbe tenni az új loot rendszer mellett.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva