Gaming

A Google leleplezte a Stadia szolgáltatást, körvonalazódik a következő generációs “játékkonzol”


A Google szerint a szolgáltatás támogatni fogja a 4K/60Fps-t, és még idén érkezik.

Tegnap a GDC-n bemutatta végre a Google a várva várt projektjét, melyről már rengeteg dolgot tudtunk, vagy legalább is azt hittük, hogy tudunk róla.

Végre megmutatták az új “konzolt”, ami egyáltalán nem hardver, itt a Stadia!

Idén indul a Stadia, a Google felhőben futó szolgáltatása, mely akármilyen eszközzel kompatibilis lesz, amely képest futtatni a Chrome-ot. Az első címek között lesz a Doom Eternal, mely 4K-ban és 60 Fps-el fog futni, akár a böngészőnkön keresztül.

Sundar Pichai, a Google CEO-ja így fogalmazott:

A játékokat azonnal élvezni szeretnénk, nem pedig várni a betöltésre, és fontos, hogy mindenki hozzájuk férhessen!

Létezett korábban is hasonló szolgáltatás például az Nvidiánál is, melyek alapja, hogy nem a lokális gépen vannak a játék fájlok, és nem is futtat semmit, a dolog érdemi része ugyanis egy adatközpontban történik, a mi gépünk (vagy jelen esetben telefonunk, laptopunk, akármi ami Chrome képes) csak egy streamet kap, illetve az inputot továbbítja az adatközpontba.

Ez természetesen felvet bizonyos kérdéseket. Ilyen például, hogy hogyan csökkentik nem észrevehetőre az input lagot, vagy mi arra a biztosíték, hogy a 4K / 60 fps játékmenet a játékosnál is kristálytiszta 4K lesz.

A Google szerint ezekkel azért nem lesz gond, mivel olyan infrastruktúrájuk van, mint senki másnak a világon.

Mi adja az erőt?

A Google az AMD-vel együttműködve olyan egyedi GPU-kat készít, melyek teljesítménye több mint 10 teraflops! Az eszközökön Linux alapú rendszer fut Vulkan API támogatással, és az Unreal-el illetve a Unity-vel kötött megállapodás elősegíti, hogy az általuk hajtott címek is teljes támogatást élvezzenek.

További technikai részletek itt olvashatóak, ha érdekelnek a pontos specifikációs részletek!

Az a tény, hogy mostantól nem a lokális gép dolgozik, hanem egy jelentősen erősebb hardver, valahol a felhőben, egészen új távlatokat nyit a fejlesztők szemszögéből is! Nagyon jó példa erre az osztott képernyős multiplayer. Eddig, ha 2, vagy több játékos akart egy eszközön játszani, akkor a játékmenetet kétszer kellett kirenderelnie a gépnek, rengeteg erőforrást felemésztve. Mostantól ez változhat, egy osztott képernyős játékmenet akár 2 különálló Stadia hardveren is futhat, ezzel tehermentesítve egymást. Ez akár vissza is hozhatja az osztott képernyős játékok korszakát, mostanában ugyanis nagyon keveset látni ezekből.

Mentett állások megosztása a következő szinten!

A Stadia a közösségi elemeknek sincs híján, nagyon könnyű lesz benne például megosztanunk a játékállásunkat bárkivel. Ehhez semmi másra nem lesz szükségünk, kizárólag egy URL-re, melyet egy gomb lenyomása után a felület azonnal meg is jelenít. Ha ezt továbbküldjük, az illető azt a mentést tudja majd tovább játszani, amit és ahogy mi továbbítottunk neki.

NINCS Stadia konzolról szó!

A Google megerősítette, a Stadia megjelenésével nem fog fizikai konzolt is adni a szolgáltatás mellé, egyelőre. Futni fog azonban PC-n, laptopokon, TV-n, tableten és telefonokon! A Google a színpadon mutatta be, hogy hogyan is működik gyakorlatban a technológia. Először az Assassin’s Creed: Odyssey trailerből, szinte gondolkodás nélkül tudtunk belépni a játékba, majd szintén néhány pillantás alatt váltottunk Chromebook-ról Google Pixel telefonra. Mivel a munka tulajdonképpen a felhőben történik, a kép megjelenése csak a stream betöltődésétől függ.

Annak ellenére, hogy a Google Stadia minden jelenleg a piacon lévő kontrollert, egeret és billentyűzetet támogat, egy saját irányító eszköz is érkezik, többek között integrált Youtube gombbal, mellyel a játékmenetünket azonnal kilőhetjük a Google videómegosztó platformjára.

Mit gondoltok, képes lehet a Google betörni erre a piacra? Van egyáltalán piac, amiről beszélhetünk? Ne feledjük, az Nvidia is komolyan odalépett, combosítanak az adatközpont technológiájukon. Ez lesz vajon a gaming jövője?

Az Nvidia lenyomta az Intelt:

Nvidia Vs Intel – 7 milliárd dollárba fájt a legújabb csata

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva