Felzárkózik a PlayStation! – Új grafikai funkciót kap a PS5

Minden PC-s játékos vagy akár Xbox-tulajdonos ismeri a Variable Refresh Rate, azaz VRR nevű technológiát, amely egy olyan funkció, amely lehetővé teszi a dinamikus kijelző frissítési sebességet, amely folyamatosan és zökkenőmentesen változhat menet közben.

Ez a funkció még ezen a héten érkezik a PS5 konzolokra.

Ez sokkal fontosabb, mint amilyennek hangzik, ha nagy becsben tartod a játékok vizuális hűségét (és állandóságát). A konzol és a kijelző azonos frissítési frekvenciára való szinkronizálásával kisebb a valószínűsége, hogy a kettő között késések vagy csúszások legyenek, ami azt jelenti, hogy az olyan dolgok, mint a “screen tearing” (kép szakadás), csökkenhetnek, vagy akár meg is szűnhetnek.

Míg a Sony bejelentése csak szavakból állt, ha szeretnél egy videós magyarázatot a működésről néhány példával, az Nvidia bemutatja a saját G-Sync technológiáján:

Most pedig a technikai részletekről. Először is, ez a frissítés egy szélesebb körű PS5-frissítés részeként érkezik még ezen a héten, de csak olyan tévéken és monitorokon fog működni, amelyek HDMI 2.1 VRR-kompatibilisek, ezért először ellenőrizni kell, hogy a kijelződ támogatja-e. Másodszor, ez nem egy varázslatos kapcsoló; a játékokat egyedileg kell majd patchelni, hogy kihasználhassák a VRR-t, így a támogatás időzítése (és végső elérhetősége) az egyes stúdiókon és kiadókon múlik.

Betöltés...
Keresés
Keresés