A non-fungible token (vagy NFT) alkotók és gyűjtők egy csoportja hamarosan az Instagramon is megjelenítheti tokenjeit. A Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg egy bejegyzésben megerősítette, hogy a vállalat teszteli az NFT-ket a platformon, és hamarosan “hasonló funkció” érkezik a Facebookra is.
Adam Mosseri, az Instagram vezetője egy videóban elmondta, hogy az amerikai felhasználók egy csoportja képes lesz arra, hogy az NFT-ket megjelenítse feedjében, történeteiben és üzeneteiben. Az NFT adatai a megjelölt profilokhoz és termékekhez hasonlóan jelennek meg, és “digitális gyűjteményeknek” nevezik őket.
A címkére kattintva olyan részletek jelennek meg, mint az alkotó és a tulajdonos neve.
NFTs on Instagram 🎉
This week we’re beginning to test digital collectibles with a handful of US creators and collectors who will be able to share NFTs on Instagram. There will be no fees associated with posting or sharing a digital collectible on IG.
See you next week! ✌🏼 pic.twitter.com/VuJbMVSBDr
— Adam Mosseri (@mosseri) May 9, 2022
Mosseri szerint a teszt kezdetben csak kisebb létszámú, hogy az Instagram tanulhasson a közösségtől.
“Szeretném elöljáróban elismerni, hogy az NFT-k és a blokklánc technológiák, valamint tágabb értelemben a Web3 a bizalom elosztásáról, a hatalom elosztásáról szól” – mondja Mosseri. “De az Instagram alapvetően egy centralizált platform, ezért van egyfajta feszültség.”
Kezdetben az Ethereum és a Polygon blokkláncokon vert NFT-ket támogatják, a Solana és a Flow pedig hamarosan érkezik a Meta szóvivője, Christine Pai szerint.
Mosseri hangsúlyozza, hogy az NFT-k támogatása az Instagramon segíthet a technológia szélesebb körben való megismertetésében. Az Instagram nem az első platform, amely ezt teszi: januárban a Twitter hatszög alakú profilképek formájában vezette be az NFT-ket a platformon.
Az Instagramon az NFT-ket tartalmazó posztok sarkában egy ikon szintén hatszög alakban jelenik meg. Bár a vállalatok és a hírességek gyorsan ráugrottak az NFT-kre, és néhány közelmúltbeli értékesítés átmeneti aktivitási csúcsokat eredményezett, a The Wall Street Journal múlt heti jelentése szerint az értékesítés a tavaly szeptemberi csúcs óta stagnál.
Mit gondolsz, kell ez az Instagramnak?