Mit szeretnek a magyarok? – Ezeket a számítógépes gyártókat részesítjük előnyben

Az International Data Corporation (IDC) legfrissebb adatait szemügyre véve rengeteg dolgot megtudhatunk a magyar emberek számítógépes vásárlásairól. Az IDC összegezte a 2022-es év második negyedévét, és egy kis grafikonon mutatta be, hogy mely gyártók a magyarok kedvenc PC-s márkái.

Forrás: International Data Corporation

Ahogy azt láthatjátok, az ASUS vezeti ezt a rangsort 23%-os részesedésessel és 30.337 eladott számítógéppel. A második helyen a Lenovo áll 28.204 eladott számítógépes termékkel (asztali PC, laptop, workstation), ami 22%-os részesedést jelent.

A harmadik helyen áll a Dell, 26.859 eladott géppel, így 21%-os részesedéssel büszkélkedhet a mai napig. De szinte a tarkójára liheg a HP 26.656 eladott példánnyal, jócskán megelőzve az Apple-t és az Acert. Az MSI, Huawei és a többi lemaradtak, így sajnos nem is éri meg őket felsorolni.

Ha az összesítést nézzük meg, akkor a 2022-es év második negyedévében 129.829 számítógép került eladásra Magyarországon, és ezen belül természetesen a laptop volt a legkiemelkedőbb 105.229 eladott példánnyal. Ha az asztali konfigurációkról beszélünk, akkor 21.626 darab, workstationből pedig 2.974 darab.

Valószínűleg ezen laptopok nagy része home office vagy egyéb indokok miatt kellettek az embereknek, míg az asztali konfigurációkat és a workstationöket valószínűleg cégek vásárolták.

Ami viszont még mindig érdekes, hogy a COVID 19 végéhez érve a PC-s piac még mindig növekedni látszik, hiszen 2.7%-os növekedést mutatott ki a 2021-es év második negyedévéhez képest. Ám jöjjön még egy érdekesség!

Világszerte 15.6%-os piaci csökkenést mért az IDC, ami azt jelentheti, hogy a magyar emberek, vagy később zárkóztak fel, vagy az országunk ennyire szereti a számítógépes kütyüket.

Ám ezek az adatok csak laptop és kész számítógépre vonatkoznak, külön vásárolt egész PC buildek nem tartoznak bele!

Te vásároltál valamelyik cégtől mostanában?

forrás: PCWorld

Betöltés...
Keresés
Keresés