Kína bejelentette, hogy “megoldotta” a gyerekek játékfüggőségét

A játékok lényegében amióta léteznek, aggodalom és felháborodás forrása a védelmező szülők és egyes médiumok körében – ott van például az az ősrégi mítosz, hogy a játékok erőszakosabbá teszik a fiatalokat. A valóságban persze nem igazán lehet a videojátékokat hibáztatni ilyesmiért.

Az utóbbi időben azonban egyre több vita folyik arról, hogy mennyi játék a túl sok.

Jó dologból is lehet túl sok – ha például a játékot minden elé helyezed, az messze nem oké. Most azonban, ahogy arról a Kotaku is beszámolt, a kínai Játékkiadók Szövetségének Kiadói Bizottsága (röviden GPC) azt állítja, hogy talán “megoldották” a gyerekek játékfüggőségét.

Tavaly augusztus óta az országban szigorú szabályozásokkal igyekeznek visszaszorítani a fiatalok játékokkal töltött idejét – a gyerekek például pénteken, szombaton és vasárnap nem játszhatnak egy óránál tovább videojátékokkal.

A GPC adatai szerint úgy tűnik, hogy ez talán működött is.

Úgy tűnik, a kiskorúak 75%-a heti három óránál kevesebbet játszott videojátékkal. Számos kínai játékgyártó céget, köztük a Tencentet is dicsérték a “figyelemre méltó eredményekért”, amelyeket a gyerekek képernyő előtti időtöltésének csökkentésére bevezetett rendszereik révén értek el.

A Kotaku azt írja, hogy a GPC jelentéséből úgy tűnik, hogy a kínai játékokkal kapcsolatos korlátozások egy részét feloldhatják, bár erről a cikk írásakor még nincs biztos hír.

Te mit gondolsz erről? Mennyit játsszon a gyerek? 

kép: Gaming Bible, Business Insider

Betöltés...
Keresés
Keresés