December 20-án a Riot Games egy hosszabb frissítést osztott meg a smurfing problémáról, beleértve azt is, hogy hogyan kezelik azt a jövőben.
A Riot blogbejegyzésében részletesen kifejtette, hogy mik a problémák, hogyan kezelik azokat, és mit terveznek a jövőre nézve.
Megerősítették, hogy a Valorant mostantól egy „Automated Smurf Detection” rendszerrel rendelkezik, amely a smurf account MMR-jét (matchmaking ranks) figyeli.
Összességében a smurfök száma 17%-kal csökkent a tavalyi év azonos időszakához képest.
Ez azt mutatja, hogy a Riot taktikája működik, de még hosszú út áll előttünk, amíg a Valorant valóban smurfmentes lesz.
Azt is kijelentették, hogy a friss smurfök átlagosan 2-3x gyorsabban kerülnek a „megfelelő” MMR lobbikba, mint korábban. Ez azt jelenti, hogy kevesebb olyan lobbiba kerülnek, ahol nem megfelelő ellenfelek vannak.
A Riot azt is megerősítette, hogy az 5-stacking (vagyis a meccsekhez teljes ötfős csapatként csatlakozó játékosok) változtatásai meghozták a kívánt eredményeket.
Ezt mondták: „Ezen kívül az 5-stack korlátozások megváltoztatása jelentős csökkenést okozott a smurf aktivitásban, ami ugyanebben az időszakban a meccsek igazságosságának növekedéséhez is vezetett. Az 5-ös stack meccsek továbbra is a legigazságosabb meccstípusok az egész VALORANT-ban”.
Ami azt illeti, hogy a játékosok mire számíthatnak a jövőben, a Riot ígéretet tett arra, hogy továbbra is figyelemmel kísérik a problémákat, és ennek megfelelően új funkciókat vezetnek be.
Felvázolták a terveket, hogy „további fejlesztéseket/kiegészítéseket hoznak a smurf-felismerési módszertanunkhoz; további erőfeszítéseket tesznek a boosting, a fiókmegosztás és a fiókvásárlás felderítésére és az ellenük való fellépésre; és további lehetőségeket biztosítanak a különböző szintű játékosok számára, hogy a VALORANT-ot versenyszerűen együtt játsszák”.
Bár a Valorant sosem lesz teljesen smurfmentes, egyértelmű, hogy a Riot számára ez prioritást élvez, és a játék máris profitál a fókuszálásukból.