Az ARAM lényege, hogy a játékosok egy szűk pályán „vég nélkül” harcoljanak, anélkül, hogy túl sokat foglalkoznának a játék alapvető, de mégis fontos mechanikájával. Ráadásul a League játékosok olyan véletlenszerű bajnokokat is kipróbálhatnak, akikkel egyébként talán nem játszanának.
A Riot Games a 12. szezon végén bizonyos életminőségi változtatásokat eszközölt az ARAM-hoz, amelyek a Howling Abyss térképen új hexgate-eket és bokrokat, valamint a tornyok és a death timerek módosítását foglalták magukban.
Sajnos ezeket a változtatásokat az ARAM rajongók nem fogadták jól.
A Reddit egyik egyszerűen „ARAM is dead to me” címet viselő témájában a posztoló és sok ARAM-játékos aggodalmának adott hangot az összes új egyensúlyi módosítással kapcsolatban.
A két legmarkánsabb változást – a megnövelt death timereket és a törött tornyokkal kiegészített terepeket – elég gyakran említették a hozzászólók.
A death timer változtatások célja az volt, hogy felgyorsítsák a játékot és megakadályozzák, hogy az ARAM-ok túl sokáig elhúzódjanak, de a játékosok úgy érzik, hogy ez csak azt eredményezi, hogy a játékok egy harccal véget érnek.
Sokan csatlakoztak ehhez az érzéshez, mondván, hogy nincsenek elragadtatva attól, hogy egy harc ilyen gyorsan véget vethet a játéknak.
Egy másik kérdés, amit a játékosok felvetettek, a tornyok változásai voltak, amelyek mostantól terepet hoznak létre, amikor megsemmisülnek.
„Utálom a hülye tornyokat, amelyek terepet hoznak létre, amikor leomlanak. A rohadt térkép elég kicsi enélkül is” – mondta egy másik játékos.
A változtatások annyira polarizáltak, hogy az ARAM játékosokat visszakergette a Summoner’s Rifthez.