Véglegesíthette a Sony a PlayStation 6 terveit, erre érdemes készülni

Nem is olyan régen, 2024 utolsó hónapjaiban érkezett meg a Sony legújabb konzolja. A PlayStation 5 Pro az előd alapjaira épült, sok mindenben pedig meg is egyezik azzal. A legtöbb fejlesztést a grafikus egység kapta, de például a processzort vagy a kinézetet illetően nem sok változással találkozhat a vásárló. Nem titok, hogy a Sony tudatosan tervezett egy köztes generációval, hiszen szinte már 2023 végén lehetett tudni a végleges specifikációikat is. Hamar kitalálható, hogy a tervezési szakasz, sőt, a tesztgyártás is akár 2-3 évvel is megelőzheti a konkrét megjelenést. Nem véletlen tehát, hogy már most, 2025 első heteiben friss hírek érkeznek a PlayStation 6 belsejéről. Természetesen ezek továbbra is szivárgások, ám, ha az elmúlt éveket vesszük alapul, akkor nem igazán hibáztak a leakerek.

Ilyen lehet majd a PlayStation 6

Megszólalt a szivárogtató
Megszólalt a szivárogtató

Néhány nappal ezelőtt, a Neogaf fórumán árult el néhány izgalmas információt az elismert szivárogtató, KeplerL2. Állítása szerint már a tervek véglegesítésével is végzett a Sony, ahogy bizony az első tesztek is sikerrel zárultak. A következő állomás az év második felében „A0 tapeout” állapot lehet majd, mely gyakorlatilag azt takarja, hogy szépen lassan elindulhat a chipek gyártásra. A specifikációkat illetően sem finomkodott a szivárogtató:

  • Egyedi APU hajthatja majd a konzolt. Továbbra is az AMD-re bízta a tervezést a Sony, a gyártást pedig a TSMC végzi majd.
  • Az APU-ban egy Zen 5 magos CPU-t (ilyen a Ryzen 9000 széria) és egy UDNA architektúrájú GPU-t találhatunk majd. Az UDNA az RDNA 5 architektúra új elnevezése. Az RDNA 4 például még csak most debütál az RX 9070 szériában, így viszonylag friss fejlesztés kerül majd a konzolba.
  • Az AMD 3D V-Cache technológiája is aktív szerepet vállalhat majd a Sony új konzoljában. Jól tudjuk, hogy a PC-s gaming világban ezek a processzorok tudják kisajtolni a legtöbb FPS-t magukból, így remek lépés lehet ez majd.
  • A Sony ezúttal tényleg a 4K@120 és 8K@60 felbontásokat és FPS számokat célozná be, ám mindehhez természetesen igénybe venné a PSSR és FSR felskálázó algoritmusokat is.

Jól látható, hogy a jelenlegi Zen 2 architektúrához képest a PlayStation 6 Zen 5 architektúrája hatalmas ugrás lehet majd, ahogy bizony a grafikus fejlődés sem állt le a PlayStation 5 Pro megjelenése után. A PlayStation 4 és 5 esetében körülbelül két év telt el a fentebb említett, A0 tapeout állapot és a megjelenés között, így nagy eséllyel 2027 végén debütálhat majd csak a PlayStation 6.

Betöltés...
Keresés
Keresés