30 év után a legfontosabb embere hagyja ott az Insomniac Games-t és a Sony-t

Az Insomniac Games döbbenetesen rövid idő alatt dolgozta be magát a Sony, úgy a PlayStation egyik, ha épp nem a legfontosabb stúdiójává, noha a platformra a megalapításuk óta készítenek fejlesztenek exkluzívokat. A Sony azonban sosem tekintett igazán fontos stúdióként az Insomniacra, így eshetett meg, hogy a gárda 2014-ben elkészítette a máig egyik legjobbnak nevezhető Xbox-exkluzívot, a Sunset Overdrive-ot, ami bár az Xbox One bukása okán nem robbantott végül kasszát, de a kritikusok és a játékosok is szerették; hamar kultjátékká vált.

A Sony csak ezután kötelezte el magát mellettük és vásárolták fel az egész hóbelevancot, akik 2018-ban a valaha készült legjobb Pókember-játékkal hálálták meg a bizalmat. Az Insomniac azóta is félelmetes tempót diktál: 2020-ban érkezett tőlük a Spider-Man: Miles Morales, 2021-ben a Ratchet & Clank: Rift Apart, 2023-ban a Spider-Man 2, ha pedig minden igaz, akkor 2025-ben elkészülhetnek a Wolverine-nel is. Ez az irdatlan munkatempó a stúdió 1994-es alapítása óta jellemző, alig volt olyan év, amikor nem adtak ki valami új játékot. Mindez elsősorban alighanem az Insomniac alapítójának és első emberének, Ted Price-nak az érdeme, aki az elmúlt három évtizedben egyengette a csapat útját és munkásságát, jelölte ki az irányokat, vett részt az ötletelésekben és a fejlesztésekben,

és aki a mai nappal búcsúzik a gárdától, úgy a Sony-tól.

Az Insomniac három évtizede az életem, az otthonomon túli otthonom.

Szeretném megköszönni minden Insomniacosnak, hogy pozitív és mély, tartós hatást gyakoroltak az életemre. Az Insomniacosokkal együtt dolgozni ennyi éven át olyan ajándék volt, amelyet életem végéig becsülni fogok.

Szeretnék köszönetet mondani a rajongóinknak is, akik három évtizeden keresztül megosztották velünk lelkesedésüket, bátorításukat és támogatásukat – arra ösztönözve minket, hogy minden egyes játékkal tovább fejlődjünk. Értetek csináljuk, amit csinálunk. És biztosíthatlak titeket, hogy ezután sem fogunk lassítani.

Ami engem illet, nagyon izgatott vagyok, hogy hivatalosan is csatlakozhatok az Insomniac rajongók soraihoz. Alig várom, hogy pusztán játékosként megtapasztaljam a jövőbeli játékainkat. Ráadásul nem is emlékszem, mikor játszottam utoljára olyan játékkal, amiben nem kutattam öntudatlanul hibák után. Kész vagyok megtörni ezt a szokást!

Végül pedig biztos vagyok benne, hogy Chad, Jen és Ryan közös vezetése alatt az Insomniac továbbra is olyan, az iparágat meghatározó játékokat fog szállítani, amelyeket a játékosok elvárnak tőlünk… miközben évtizedekig pozitív és tartós hatást gyakorol az emberek életére.

Köszönöm az Insomniacnak, a játékosoknak és a videojátékoknak a 30 csodálatos évet.

– Ted

Így búcsúzott az Insomniac Games legendás alapítója utolsó posztjában a Sony felületein, egyúttal mutatta be a stúdió három társvezetőjét: Ryan Schneidert, Jen Huangot és Chad Dezernt, akik az elmúlt években közvetlenül Teddel dolgozhattak, tanulhattak. A csapat újabb sikervárományosa tehát, a Wolverine 30 év után az első olyan játék, ami nem Ted Price, hanem már az ő vezetésük alatt jelenhet meg. Az Insomniac alapítója egyelőre a kétségtelenül megérdemelt pihenésre koncentrál, és valószínűleg már nemigen fog közvetlenül játékfejlesztéssel foglalkozni. Az Ő személyének olyan legendás alkotásokat köszönhetünk, mint a Spyro, the Dragon, a Ratchet & Clank, a Resistance, a Sunset Overdrive, és sok más mellett a Spider-Man szériákat.

Kép: Sony
Betöltés...
Keresés
Keresés