A Fortnite Creative 2018 decemberében érkezett meg a szerverekre. A játék rajongói gyakorlatilag kaptak egy teljesen szabadon formálható módot az Epic Games fejlesztőitől. Saját pályákat alkothattak, az első időkben meglehetősen nagy korlátok között. Ezek a korlátok aztán az elmúlt 6 évben szinte teljesen eltűntek, manapság már igazán komplex pályákat is megtalálhatunk a játék menüjében. A rendszer egyik legnagyobb előnye, hogy az alkotók pillanatok alatt megoszthatják a pályáikat a többi Fortnite játékossal, sőt, még akár pénzt is kereshetnek az alkotásokkal.
Nem véletlen, hogy akár a Fortnite akár a Roblox közösségen belül találunk olyan játékosokat, akik gyakorlatilag teljes munkaidős feladatként végzik a pályák készítését. 2024-ben 37 olyan Fortnite pályakészítő is volt, aki több mint 1 millió dollárt, azaz 400 milló forintot keresett az elkészült mapokkal. Ebből hamar leszűrhető, hogy az ilyen rendszerekre bizony igény van mindkét oldalról, hiszen azért fizetett ilyen sok pénzt az Epic, mert rengeteg játékos szaladgált azokon a pályákon.
A Rockstar Games a Fortnite és Roblox rendszerét másolná le GTA VI-ban
RUMOR: Rockstar Games reportedly had meetings with large Fortnite UEFN & Roblox creators to discuss creator-made games in GTA 6 😳
„Rockstar has been in discussions with Roblox & Fortnite creators about the potential to create custom experiences”
(via @Digiday & @videotechuk_) pic.twitter.com/VG9QI59JNx
— Shiina (@ShiinaBR) February 17, 2025
Shiina, a Fortnite ügyeletes szivárogtatója és adatbányásza meglehetősen érdekes pletykával jelentkezett az elmúlt napokban. Elmondása szerint a Rockstar Games munkatársai egyeztettek több elismert Roblox és Fortnite pályakészítővel is, hogy felmérjék, lenne-e potenciál egy hasonló rendszerben az idén érkező GTA VI berkein belül.
Ne feledjük, hogy a Rockstar Games és a Take-Two nem is olyan régen megvásárolta a FiveM programot, mely a saját GTA V szerverek (pl. RP mód) futtatását teszi lehetővé. Nem titkolt céljuk, hogy minden irányítást a kezükbe vegyenek és teljesen a játékba integrálják a program egykori funkcióit. Ha a GTA V felhasználói tartalmait, a modokat vizsgáljuk akár kliens, akár szerver oldalról, akkor bizony remek ötlet lehet egységesíteni ezeket, hiszen így a játékosok és a játék kiadója is jól járhat majd. A Robloxban és Fortnite-ban már bizonyítottak ezek a rendszerek, nagy eséllyel GTA VI-ban sem mondanának csődöt, ám a Rockstar még állítólag nem hozott végleges döntést.