Az anime lányok vastag combjai a gazdasági recesszió következményei

Ha anime lányok kinézetéről van szó a videojátékokban, nem mindegy, hogy milyen a gazdasági helyzet.

Gondolom az már senkinek nem meglepő, hogy a japán videojátékokban az női karakterek néha igencsak előnyös idomokkal vannak megáldva. De gondoltad volna, hogy ennek alakulása egyenes arányban van az aktuális gazdasági helyzettel? Mi sem. Pedig egy japán anime RPG-sorozat készítői szerint ez a helyzet.

Mi van?

Talán ismerős lehet valakinek a Atelier RPG-sorozat, amit a Gust fejleszt 1997 óta, elsősorban PlayStationre, bár készült már belőle különböző kézikonzolokra és mobiltelefonos platformokra is.  Ahogy azt várni lehetett, a sorozat tele van vonzó anime-karakterekkel. A legújabb rész, a „rövid” című Atelier Yumia: The Alchemist of Memories & the Envisioned Land sem kivétel ez alól. A játék új főszereplője, Yumia igencsak jó kondiban van, miközben a sorozat korábbi főszereplője, Ryza (Atelier Ryza: Ever Darkness & the Secret Hideout) azzal keltett nagy hullámokat korábban a rajongók körében, hogy a lábain némi testzsír volt, vagyis vastagabbak lettek a combjai a megszokottnál. Az anime lányok eme hihetetlen változásáról Junzo Hosoi producer a 4Gamernek elmondta, hogy ez a gazdasági helyzettel okolható.

Ryza

Yumia

„Ez csak az én meglátásom, de szerintem a gazdaság hatással van arra, hogy milyen dizájnok válnak népszerűvé. Vannak bizonyos típusú karakterek, amelyekre a recesszió idején van szükség, és vannak olyan karaktertípusok, amelyeket csak akkor vesznek elő, amikor a gazdaság fellendül. Az olyan trendek, mint a „duci figurák” elterjedtebbek recesszió idején”.

Ez most komoly?!

Bár ez elég kamunak hangzik, némi googlizás után azt találtam, hogy nem teljesen alaptalan: egyes tanulmányok szerint az éhesebb férfiak például a teltebb, érettebb alakokat részesítik előnyben. Az ilyen adatokra természetesen az ipar is reagál, többek között a divatcégek, éttermek, stb. Szóval nem túlzás egy karaktert a piaci trendek alapján megtervezni. Ez persze kissé fura, de valójában mindig ez történik. Azt hallani persze, hogy egy játék főszereplőjének lábát kémiai pontossággal tervezik meg, hogy megfeleljen a pillanatnyi gazdasági helyzetnek, elég vad, nem?

„Azt mondják, hogy Japánban még sokáig recesszió lesz, de úgy gondoltam, hogy ha ismét megpróbálnánk megfelelni ennek, az ahhoz vezetne, hogy Yumia túlságosan hasonlítana Ryzára. Ehelyett másmilyenre terveztük. Több mint 30 átdolgozáson ment keresztül, mire rátaláltunk a dizájnra, és hogy igen, a szűk ruhák valószínűleg működni fognak” – tette hozzá a producer.

Tényleg érdekes betekinteni az japán játékok népszerű karaktereinek kutatás-fejlesztésbe – legyen szó akármilyen neműekről. Meg kell adni az embereknek azt, amit szeretnének, nem?

Betöltés...
Keresés
Keresés