Ha szigorúan vesszük, akkor 13 éve nem jelent meg vadiúj Silent Hill-rész, ami nem csak azért meglepő, mert az IP a játéktörténelem egyik legnagyobb és legikonikusabb horrorjáték-sorozata, hanem azért is, mert az a Konami üldögél rajta, ami évek óta nem adott ki és/vagy készített épkézláb videojátékot.
Példánál maradva: a 2020 óta piacon lévő PS5-re 2024. októberében szállították le az első valamirevaló címüket, az is a Silent Hill 2 remake-je volt, míg a szintén 5 éve boltokban porosodó Xbox Series-ekre majd csak idén augusztusban rukkolnak elő valamivel – az is a Metal Gear Solid 3 remake-je lesz. Hiába a Konami nagy múltja, a leghátsó sufniba száműzött legendás játéksorozatok, a japán játékgyártó halovány árnyéka régi nagyságának.
De talán majd a frissen bemutatott Silent Hill f hozhatja meg a rég vágyott Konami-reneszánszt, ami nem csak azért érdekes, mert több mint tíz éve nem meséltek el nekünk egy új Silent Hill sztorit, hanem mert még annál is régebben tették annyira formabontó és bátor módon, mint amire most a fejlesztéssel megbízott NeoBards csapata készül. A Silent Hill 4: The Room volt talán az egyetlen és az utolsó része a sorozatnak, ami mert egy kicsit eltávolodni az előtte és utána is sokszor újrahasznált sablonoktól, ami bár retrospektív fenomenális, korában mégis inkább megosztotta a rajongókat, mintsem osztatlan sikert aratott volna köztük.
A Silent Hill f még a The Roomnál is sokkal bátrabb húzásnak tűnik: a helyszín ezúttal egy elsőre idillinek tűnő vidéki japán kisváros, Ebisugaoka, ahol Silent Hillhez hasonló ködbe burkolózó furcsaságok kezdik az ott lakók idegeit borzolni. Egy fiatal diáklány, Hinako Shimizu azonban csodamód túléli a rémségek terrorját, majd a felkerekedik valahogyan kiutat találni az utcákat ellepő horrorból. Érdekesség, hogy a Silent Hill 3 és 23 év eltelte után az f az első fősodorbeli/nagyobb Silent Hill, aminek női főszereplője lesz, akihez ezúttal még a korábbi etapoktól jócskán eltérő színesebb, tavaszias látvány is jobban illeszkedik.
A várhatóan megosztó fogadtatásáról majd csak a valamikori megjelenés után nyilatkozhatunk, ami éppúgy megeshet 2025-ben, mint 2026-ban. Biztató ugyanakkor, hogy a Konami rögtön a játékmenet leleplezését követően közszemlére tette a Silent Hill f hivatalos PC-s gépigényét, ami gyakorlatilag megegyezik a Silent Hill 2 tavaly megjelent remake-jével. Nagyszerű, de némileg meglepő hír, legalábbis nem ehhez vagyunk szokva, pláne, hogy a Bloober Team munkájának sem volt igazán magas igénye, úgy pedig az f is be fogja érni egy közepes vassal, aminek az alábbiakból érdemes összeállnia:
Minimum:
- Rendszer: Windows 11 x64
- Proci: Intel Core i5-8400 / AMD Ryzen 5 2600
- Memória: 16 GB RAM
- VGA: NVIDIA® GeForce® GTX 1070 Ti or AMD Radeon™ RX 5700
- Tárhely: 50 GB
- Megjegyzés: ajánlott SSD-re telepíteni, a minimum beállításokkal pedig 30 FPS érhető el 720p-ben
Ajánlott:
- Rendszer: Windows 11 x64
- Proci: Intel Core i7-9700 / AMD Ryzen 5 5500
- Memória: 16 GB RAM
- VGA: NVIDIA® GeForce® RTX 2080 or AMD Radeon™ RX 6800XT
- Tárhely: 50 GB
- Megjegyzés: az ajánlott hardverrel teljesítmény módban 60 FPS, magasabb beállításokon 30 FPS érhető el full HD felbontásban, vagy DLSS-sel 4K-ban. SSD szintén ajánlott.
Persze az elérhető részletesség, felbontás és képfrissítés is a fentieknek lesz megfelelő, de legalább különösen jól optimalizált játéknak ígérik a vadiúj Silent Hillt, amit még a gyengébb PC-n játszó rajongók is megismerhetnek. A PC-s gépigény ismeretében pedig az is megállapítható, hogy kurrens generációs alapkonzolokon, tehát a PS5-ön és az Xbox Series X-en nagyjából az ajánlott beállítások lesznek adottak, míg Xbox Series S-en minden bizonnyal a PC-s minimummal kell beérni. Legszebben PS5 Prón fog futni, ami megközelítheti a PC-s magasabb beállításokat, úgy látványt.