A minap lezajlott Future Games Show tavaszi nagy játékbemutatóján igen sok, több mint 50 kisebb-nagyobb, de kivétel nélkül izgalmas játék mutatta meg magát, az esemény egyik legnagyobb attrakcióját azonban a végére tartogatták. Meg is lepődtünk mindannyian, hiszen a Saber Interactive és a 3D Realms egy 13 éve tetszhalott szériát támaszt fel – méghozzá nem is akármilyen formában.
A Painkiller eredetileg 2004-ben jelent meg PC-re és az első Xboxra, amit az az Adrian Chmielarz dirigált akkor még a People Can Fly fedélzetén, aki később olyan remek játékokat szállított, mint a Bulletstorm, vagy a The Vanishing of Ethan Carter. A veterán fejlesztő jelenleg a Witchfire FPS-en dolgozik, ami több helyütt erősen áthallásos a Painkillerrel – jóllehet Chmielarznak idestova 21 éve semmi köze a szériához, ami idén a Warhammer 40K: Space Marine 2 alkotóival térhet vissza.
Nem is bonyolították túl a dolgot: Painkiller, ennyi lesz a címe sorozat új részének, ami egy új kezdete és egy nosztalgikus megtérés is lesz az alapokhoz. A Painkiller nrebootem is változtat sokat a sztorin (nem mintha kellene): a dolgunk ezúttal is démonok kupacba lőtt tetemein keresztül kilétrázni magunkat a pokolból, a játékmenet viszont még a korábbiaknál is jobban hasonlít a Doomra – annak is a 2016-ban megújult és szintén idén folytatódó rebootjához. Ahogyan a látvány és a zenei aláfestés is az új Doomokat idézi, némi boomer shooter hangulattal megfűszerezve.
Ami újdonság, az a kooperatív mód. A Saber a Space Marine 2-höz hasonló többjátékos móddal bolondítja a klasszikus receptet.
Töméntelen akcióra is hangol a bejelentő előzetes is, ami kissé túlságosan doomosra sikeredett, de annyi baj legyen, idén legalább duplán örülhetnek a műfaj szerelmesei. Elvileg idén meg is jelenik Xbox Series és PS5 konzolok mellett PC-re, de az év második felénél előbb semmiképp sem érdemes számítani rá, hiszen akkor a Game Passban is megjelenő Doom: The Dark Ages-szel kellene konkurálnia.