Így került egy Bungie fejlesztő segge a Halo 2-be

Mai árfolyamon matekozva körülbelül 308 millió forintjába és egy patinás stúdiójába került a Microsoftnak a Halo 2 PC-s kiadása, aminek már legyártott és a boltoknak kiküldött lemezeit a megjelenés előtti napokban mind egy szálig vissza kellett rendelnie.

Az ok egészen parádés:

mint kiderült, az egyik vicces Bungie fejlesztő elrejtett egy képet a játék fájljaiban a meztelen seggéről, az ESRB korhatár-besorolással foglalkozó szervezet pedig kiszúrta a seggfotót.

Vissza is jeleztek nyomban Redmondba, hogy vagy csinálnak valamit a messzemenőkig, sohasem látott mértékű obszcenitással még mielőtt a boltok polcaira kerülne a termék, vagy ellenkező esetben egy vastag bírsággal kell számolniuk.

A Microsoft vezetése pedig úgy kalkulált, hogy csak jobban jönnek ki a helyzetből, ha visszahívják a már legyártott dobozokat, melyeken hiába a 17+ / M for Mature szerepelt eleve (nálunk 16+-nak felelne meg), ami így is, úgy is megfelel a szabályzásnak, de részleges meztelenségre figyelmeztető matricákkal ki kellett azt egészítenie. Ez került akkor több mint 500.000 dollárba, mai árfolyamon 846.476 dollárba, azaz 308 millió forintba. Ez így leírva soknak tűnik ugyan, de a Halo 2 költségvetésében lazán eltűnne, ami 2004-ben 120 millió dollárra rúgott – fejlesztés plusz marketing.

A legeslegviccesebb viszont az, hogy a fejlesztő mezítelen popójáról lőtt képpel egy átlagos játékos egészen biztosan nem, de még egy avatott modder is csak minimális eséllyel találkozhatott volna.

Nem úgy, mint a Microsoft akkori CEO-ja, Steve Ballmer, aki face to face, élőben, premier plán szemezhetett a legendás és ultradrága hátsó fertállyal, amivel eredetileg csak őt akarták jól megszívatni, mikor meglátogatta a Bungie stúdióját. A poént a vezető programozó, Charlie Gough eszelte ki, aki végig csak Ballmer betoppanására várt, míg egy másik kollégája egy fényképezőgéppel a kezében állt a szoba átellenes sarkában, hogy megörökíthesse a történelmi villantást. A csíny sikerrel zárult, mindenki nevetett is nagyokat.

Aztán a poén valahogy elkezdett terjedni: a Bungie-en belül valaki nagyüzemi nyomtatásba kezdett, a seggfotó így a Microsoft épületének egészen váratlan helyein is felbukkant kiragasztva. A vicc még mindig ütött, még mindig nevet mindenki. Charlie Gough segge aztán annyira meta lett, hogy a fejlesztők poénból berakták a Halo 2-be is…

… ami amúgy eléggé adja magát.

A Halo 2 PC-s portja 3 évvel a konzolos megjelenést követően készült el kifejezetten az akkoriban új operációs rendszert népszerűsítendő Windows Vistához. Ezért a Bungie nagyon nem szerette volna elaprózni, mindenféle PC-specifikus újdonsággal készültek – de a sztori szempontjából egy fontos csak: a pályaszerkesztő. A szerkesztő a Bungie saját Guerilla motorhoz használt belsős 3D-s fájlformátumával működött, ami hogy, hogy nem véletlenül a .ASS kiterjesztésre lett keresztelve.

Persze, hogy adta magát az újabb vicc: fogták a legendás Ballmer-riogató popófotót, majd hozzárendelték egy hibaüzenethez. Ha a 3D-s objektumok – elég speciális körülmények között történő – beolvasása valamilyen problémába ütközött a fejlesztés alatt, akkor a szerencsétlen environment artistként szorgoskodó kollégák Charlie Gough sápadt félholdját kapták jutalmul, mint .ASS ERROR! Így ni:

Aztán annyira fejlesztettek, hogy mint rossz sebész a rongyot, véletlenül benne hagyták az ominózus képpel ellátott hibaüzenetet a lemezre nyomott kész verzióban. Ki tudja, hogyan és miként, de az ESRB-nél kiszúrták a kifogásolt segget, amivel csak egy probléma volt: a részleges meztelenkedést bizony külön fel kell tüntetni a dobozon, nehogy egy óvatlan játékos váratlanul szívbajt kapjon.

A Microsoft ezután azonnal visszarendelte a Halo 2 lemezeit, nekiállt a címkézésnek, közben törölték a képet is, így a későbbi nyomatokra már a javított verzió került.

Ekkor 2007. májusában járunk: hó elejéről a hónap végére halasztották a PC-s Halo 2 kiadását, mellyel párhuzamosan már csőre töltve várta az Xbox 360-as megjelenését a Halo 3 is. Ebben a feszült helyzetben, de megfeszített munkában a Bungie-tól még ha akarták volna sem küldhették el a „felelős” mókamestereket, ezért – állítólag – a Microsoft a saját háza táján büntetett = rúgott ki pár embert, aki összefüggésbe volt hozható a PC-re szánt Halo 2-vel.

Nem valószínű, hogy ez volt a Bungie és a Microsoft közötti addig virágzó üzleti kapcsolat legszebb időszaka, és bár az összefüggések máig nem tisztázottak, néhány hónappal később, 2007. október 5-én bejelentették a különválást. Az addig PC-re, de főleg Xboxra fejlesztő csapat még letudott két már előre lezsírozott melót: ez lett a Halo ODST és a Reach, aztán 3 évig függetlenként működtek. Ez az Activision Blizzarddal 2010-ben kötött 10 éves megállapodásig tartott, amit nem egészen 9 év után felbontottak, majd újfent 3 év múltán 2022-ben a Sony vásárolta fel őket 3,6 milliárd dollár fejében. Szóval határozottan megállapíthatjuk, hogy elég drága egy segg volt.

Ezért utálta Ian Fleming, hogy Sean Connery lesz James Bond

Jelen cikk szerzőjének eredeti írása először 2024. január 31-én jelent meg a LeetGaming.com-on. 

Betöltés...
Keresés
Keresés