Ahogy tavaly, úgy a Forbes idén is összeállította a magyar influencerek top 20-as listáját, amit – nem meglepő módon – ismét a TheVR vezet.
Ami azt illeti, két éve elég nagy port kavart minden egyes közösségi oldalon és a médiában is a Forbes éves listája, melyen a legértékesebb hazai influencereket sorolták fel, egy top 20-as lista keretein belül. A listával sokan nem értettek egyet, illetve nem értették, hogy mi alapján került rá valaki. Az viszont biztos, hogy utóbbi években az influencerek komoly szereplői lettek az üzleti életnek, nem véletlen tehát, hogy a magyar Forbes magazin is foglalkozik felemelkedésükkel és befolyásukkal. Ahogy minden évben, most is igen alapos elemzésnek vetették alá az tartalomgyártók eredményeit, a TheVR pedig megint az élre került. Szóval 2025-ben így alakult ki az influencerek üzleti- és márkaértékének mutatója, a Forbes Influencerindexe.
Íme a Top 20 legértékesebb magyar influencer 2025-ben.
Legértékesebbek
A Forbes listája a szereplők közösségi médiás aktivitása, követőbázisa, potenciális elérése és üzleti tevékenysége (szponzorált tartalmak, illetve saját termékek, szolgáltatások) alapján alakul minden évben. A Favikon nevű influenszer-adatbázis mutatója, az Authority Score segítségével, valamint a SullyGnome nevű Twitch-adatbázis magyar ranglistájának adatai alapján – módszertani definíciónk mentén – először negyven főre szűkített névsort készítettek. Az Authority Score három, egyenlően súlyozott szempont (közönség, aktivitás, elérés) alapján méri a tartalomgyártók csatornáit. A névsort ezután a SentiOne online-média-figyelő platformmal, a HypeAuditor influenszer-adatbázissal, illetve a magyar influenszerpiaccal foglalkozó szakértőkkel értékeltük négy kategóriában. Hogy kik kerülhettek be a Top 20 legértékesebb influencerei közé tehát az határozta meg, hogy mekkora a követőbázis, mennyire kedvelik az emberek, milyen aktivitást mutatnak a követők, illetve mennyire igényes a tartalom, mennyire profi. A szakértők szerint túl ritka vagy túl gyakori reklámtevékenység csökkentette az adott influencer üzleti sikerességét vagy hitelességét. Természetesen minden influencer szép leírást is kapott, és több gaming tartalomgyártó is helyet kapott a listán.
Idén a TheVR (1.) szerepel az első helyen, de megőrizte második helyezését Whisper Ton (2.), a dobogó harmadik fokán pedig JustVidman (3.) áll, ami az eddigi legerősebb listás szereplése. Idén főként a TikTokról érkeztek a lista újoncai – Dordzsceren Csingisz (7.), Radics Zsombor (8.), Stumpf Patrik (10.), Rétegi Tícia (19.) –, ami nem csoda, hiszen nemcsak a felhasználók körében egyre népszerűbb itthon a rövid videós platform (a 18-49 éves lakosság több mint fele, mintegy 2 millió ember használja), de a márkák média- és influenszerköltései is nagyot ugrottak. Megőrizte ugyanakkor helyét a húszas listán Nessaj (5.), a Pamkutya (7.), a Jólvanezígy (9.), Zsozéatya (11.), Abosi Barna (13.), Makk Adrienn (14.) és Körcsönyei Polla (16.) is, egy év kihagyás után pedig Dancsó Péter (17.) is visszajutott a húsz legértékesebb influencer közé.
Íme a 2025-ös TOP 20
- TheVR
- Whisperton
- Justvidman
- Cresser
- Nessaj
- Pamkutya
- Dordzsceren Csingisz
- Radics Zsombor
- Jólvanezígy
- Stumpf Patrik
- Zsozéatya
- Csigér Alex
- Abosi Barna
- Makk Adrienn
- Verebélyi Vivi és Nagy Norbi
- Körcsönyei Polla
- Dancsó Péter
- Szirmai Gergő
- Rétegi Tícia
- Radics Peti
A rangsor elkészítéséhez nem csupán a piacon elérhető legprofibb influenszer-adatbázisokkal és médiafigyelő eszközökkel dolgoztak, melyekkel a tartalomgyártók követőbázisának méretét, kiegyensúlyozottságát, minőségét, az énmárkájuk egészségét, valamint a követőik aktivizálására való képességüket mérték. Az adatokon túl idén is kíváncsiak voltak a piaci visszajelzésekre: a médiapiac, a reklámügynökségek, valamint a közösségi médiás és influenszerkampányokkal dolgozó márkák képviselőiből álló, 24 fős zsűri pénztermelő képesség, ismertség-láthatóság, valamint tartalmi igényesség és profizmus szempontjából pontozott.
Mesterhármas TheVR
A leírás szerint harmadszor is a debreceni csapat Magyarország legértékesebb tartalomgyártója. Kevesen mondhatják el magukról, hogy piszok menő együttműködést üthettek nyélbe a Mekivel – saját menüvel, saját dizájnos dobozzal, csúcsminőségű reklámszpottal. Ez már rég médiabirodalom. A teljes listát leírásokkal, szabályzattal, valamint a szakmai zsűri tagjait a Forbes oldalán találod!
Borítókép: TheVR