A Counter-Strike 2 már több mint két éve velünk van, hiszen az első, változatok már 2023 márciusában élesedtek. A hivatalos megjelenést 2023 szeptemberére tehetjük, ám ekkor már a közösség nagy része valamilyen formában kipróbálhatta a játékot. A korábbi motort Source 2-re cserélte a fejlesztői gárda, de új, sub-tick rendszert is kapott a CS2, ahogy bizony a füstök viselkedése sem maradt a régi. Ezek az újdonságok remekül hangzottak már az első perctől kezdve, ám a kezdeti állapotok botrányosak voltak.
Rengeteg CS2 frissítést kaptak a rajongók az elmúlt másfél, két évben, ám messze még a tökéletes állapottól a játék. A teljesítmény továbbra is hagy kívánnivalót maga után, még flagship kategóriás hardverekkel vegyítve is. A sub-tick rendszer sem feltétlenül úgy működik, ahogy illene, a csalók pedig azóta is szerves részét képezik a legtöbb meccsnek. A játékosok szerint a lövés élménye sem olyan, mint régen. Úgy tűnik, hogy ez sem placebo, hiszen kézzelfogható mérések, fájlok is ezt igazolják.
Ezért tűnik laggosnak a Counter-Strike 2
u/xKrasheR discovered that there is a 150 ms delay on sounds like kevlar hits, flesh damage, and similar effects in CS2, which might help explain why spraying feels off. pic.twitter.com/pwAZN75zZZ
— Thour (@ThourCS2) April 28, 2025
A Counter-Strike 2 rajongók már többször jelezték a fejlesztőknek, hogy a hanghatások laggosnak, elcsúszottnak érződnek a CS:GO-hoz képest. Ezt a jelenséget legfőképp a kevlárt ért találatok és hasonló effektek esetében figyelték meg. Nos, úgy tűnik, hogy 2025 áprilisára ezt is sikerült bizonyítani, hiszen sikerült visszafejteni a CS2 fájljait. Jól látható, hogy ez a csúszás tudatos, a fejlesztők direkt állítottak egy 150 ms-os késést az interakció és a hang lejátszása közé. Ez elsőre nem tűnhet soknak, ám a CS:GO-ban ez gyakorlatilag azonnali volt. Természetesen néhányan kipróbálták a fájl átírását (offline körülmények között), melynek eredményét Redditen is megosztották. Sokkal természetesebbnek tűnik a sprayelés, ha a 150 ms helyett 0, vagy maximum 30-50 ms közötti értéket írtak a fájlba. Remélhetőleg a Valve munkatársai is reagálnak a problémára.