Nem sok emberrel találkozni, aki kifejezetten élvezne reklámokat nézni, a YouTube, azaz a világ legnagyobb közösségi videómegosztó platformja azonban sportot űz a hirdetések szokottnál is idegesítőbbé alakításából.
Jóllehet mindkét oldal álláspontja érthető: a YouTube egy alapvetően ingyenes platform, így sokáig az egyetlen bevételi forrást a reklámok jelentették, mígnem aztán elindították a fizetős szolgáltatást, a Premiumot, amely reklámmentesség mellett plusz funkciókat is kínál az előfizetőknek. Ezek az extra funkciók azonban közel sem nyújtanak annyit, hogy csak miattuk váltson Premiumra a felhasználó, így mit lehet tenni, az egyre frusztrálóbb hirdetésekkel próbálják a szolgáltatásra terelni az embereket.
Most például a reklámok elhelyezésével kísérleteznek, melyeket minél idegesítőbb pontokra illesztenek be, annál jobbak. Kivéve azoknak, akik nyugodtan meg szeretnének nézni egy videót: a YouTube ugyanis már a videók legnézettebb, legnépszerűbb, esetleg legkatarktikusabb részeit szakítaná meg reklámokkal. Mindezt a Google Gemini AI-jával:
a mesterséges intelligencia előbb kielemzi a feltöltött videót, hogy megtalálja annak csúcspontját, ami után még levegőt se hagy venni, azonnal elindítja a hirdetést.
A TechCrunch ezt egy lánykéréses videóval példázza: megtörténik a nagy esemény, épp csak elcsattan a szerelmetes csók, és BUMM, máris kapjuk a reklámot. Aki kíváncsi a többire, kénytelen lesz azt végignézni. Vagy előfizet a Premiumra, ahol ilyennel – és semmilyen más reklámmal – bizonyosan nem fog találkozni.
Elegánsnak semmiképp sem nevezhetjük, hiszen ezzel nem csak az ingyenes felhasználókat frusztrálják még jobban, de a tartalomgyártók munkájába is csúnyán belepiszkál. Bár a csúcspont reklámok még csak tesztelés alatt állnak, biztosra vehetjük, hogy záros időn belül elárasztják a YouTube videóit.