Leslie Benzies új játékáról kábé csak az nem hallott, aki az elmúlt hónapokat a világtól remeteként elzárva egy barlangban, esetleg egy hegyi kolostorban töltötte. A MindsEye megjelenése pedig már nagyon közeleg: a GTA-széria egyik alapemberének legújabb játéka június 10-én fut be Xbox Series, PS5 és PC platformokra, így pont itt volt az ideje egy alaposabb előzetesnek, amiben vázolják, hogy nagyjából milyen élmény várja a GTA VI-ra kiéhezett játékost.
Az előzetes nagyjából 90%-a viszont becsapós: a látottak alapján ugyanis a MindsEye egy teljesen nyílt világú játéknak tűnhet, pláne egy vezető ex-Rockstar fejlesztővel-producerrel az élen, pedig nem teljesen lesz az. A történetet amolyan klasszikus Mafia-módon mesélik el, azaz a hatalmas papíron szabadon bejárható jövőbeli város inkább csak egy jól berendezett díszletként funkcionál, mintsem egy valódi homokozóként. Küldetésről vándorlunk küldetésre, a világ nyílt bejárására pedig csak egy külön játékmódban lesz lehetőség.
A linearitás viszont határozottan egy jobb irány: Benzies kategóriákkal kevesebb büdzséből gazdálkodva, kisebb fejlesztőcsapattal készíti a játékát, mint amihez a Rockstarnál szokott. Egyrészt. Másrészt pedig a MindsEye az Everywhere világának része csupán, annak egy szegletében, Redrock jövőbeli – kicsit Watch Dogs-os, picit Deus Ex-es, itt-ott cyberpunkos, GTA-t és Mafiát nyomokban tartalmazó – városában játszódik. Az Everywhere a főattrakció, A játék, A metaverzum-féle platform, amiben állítólag saját történeteket, akár játékokat is kreálhatnak maguknak a játékosok – és ennek lesz az előfutára a MindsEye is. Mindebből láthatunk némi betekintést a legújabb előzetesben, amiben nem csak a várható kampányból és a látványos grafikából, de a szabad építkezéssel operáló szabad, és több másik játékmódból is mutatnak játékmenetet.
Mindebből viszont még elég nehéz megmondani, hogy pontosan mire is számíthatnak azok, akik megveszik a MindsEye-t. Ami elég nagy baj, mert Benziesék nem kérnek érte kevesebbet 60 eurónál, azaz 24-25.000 forintnál.
Ez azonban hamar kiderül, hiszen a megjelenéstől alig két hét válasz el bennünket. Az előrendelést viszont egyelőre senkinek sem ajánlom: az előzetes tesztelésen résztvevők nem adtak megnyugtató visszajelzéseket a várható minőségről, melyen ugyan csiszolhatnak június 10-ig, de sajnos túlságosan sok játék nyeri el a végső, valóban kész és élvezhető formáját a hivatalos megjelenése után. Ezzel viszont úgy sem jár jól a MindsEye, hogy a GTA VI megjelenését 2026 első felére halasztották.