A gamer sajtó legjava azonnal hanyadt feküdt a State of Unreal játékfejlesztői eseményen bemutatott The Witcher 4 prezentációt látván, amiről gyakorlatilag az egész világ valós játékmenet demonstrációként számolt be. És miért is ne aléltak volna el? A látottak valóban lehengerlően festettek, a táj látványa, a karakterek kidolgozottsága, a mozgásanimációk, na meg a ló anatómiája mind-mind sosem látott szintet mutattak, és mivel a CD Projekt RED fejlesztői is hangsúlyozták az egész natívan, valós időben egy PS5-ön futott – hát hogy is ne ray tracinggel 60 FPS-ben.
Igen ám, csakhogy az egésszel az a probléma, hogy a sajtó a tech demó megnevezésen siklott át nagyvonalúan, ami mindössze az Unreal Engine 5 kurrens képességeit volt hivatott prezentálni. Magyar köznyelvre lefordítva: a The Witcher 4 UE5-ös tech demója NEM a valódi játékból származott, az egészet bemutató jelleggel rakták össze az Epic Games eseményére csupán. Persze, az egész szcenárió játszható volt, de minden, amit a „játékmenet jellegű” demóban láttunk nem fog visszaköszönni a The Witcher 4 megjelenéskori verziójában. Érdemes hát az elvárásokat mérsékelni: persze meglehet, hogy valami hasonlóképp fog kinézni és működni a teljes játék is, de amíg a lengyelek nem mutatnak egyértelműen valódi játékmenetet a fejlesztési ciklusának még csak az elején járó újabb Vaják-játékból, addig érdemes árgus szemekkel figyelni a videó alján elhelyezett kiírásokat:

És ezen a ponton érdemes minden rajongót emlékeztetni nemcsak a Cyberpunk 2077 előzetes bemutatóira, de még a The Witcher 3-éra is, melyekhez képest a végleges játék is jócskán elkülönbözött. Manapság már kevesen emlékeznek rá, több is volt, mint 10 éve, de a The Witcher 3 első előzeteseiben, de még a játékmenet előzetesekben is olyan dolgokat mutogatott a CDPR, melyek a megjelenésre alaposan átalakultak. Kezdve például a látvánnyal: persze idővel sokkal, de sokkal szebb, na meg jobb is lett a játék, de a megjelenéskor közelében sem volt a mutatottaknak.
A Cyberpunk után valószínűleg a lengyelek is elkerülnék az újabb blamát, ezért is biggyesztették oda alulra – alig láthatóan – a „technikai prezentáció – nem valódi játékmenet” feliratot, de mindettől függetlenül minden játékost, rajongót és kósza érdeklődőt óva intenék attól, hogy az unreales prezentációból vonjon le messzemenő következtetéseket, esetleg készpénznek vegye azt. A The Witcher 4 egyelőre megjelenési dátum nélkül készül. Valószínűleg 2027-nél előbb nem is fog befutni, ami azt is jelentheti, hogy igen hamar meg fogja kapni az akkor már újgenerációsnak számító PS6 és új xboxos upgrade-et is, amivel már sokkal elképzelhetőbb a 60 FPS ray tracinggel. A lényeg, hogy nagyon messze vagyunk még tőle. Rácsodálkozni, nyálat csorgatni, hüledezni ér, de amit az alábbi videóban láthatunk, az nem The Witcher 4 gameplay: