Még több koreai és kínai randi-szimulátor érkezik PlayStation 5-re

Van oka annak, hogy egyre több kínai és koreai randi-szimulátor jelenik meg PlayStation konzolra, és hogy ilyen népszerű Ázsiában.

A PlayStation 5 szép lassan a furcsa koreai és kínai randizós játékok otthona lesz, mivel egyre több ilyen játék érkezik. Ha nem ismered ezeket a játékokat, akkor tudnod kell, hogy Ázsiában rendkívül népszerűek, és gyakran egyszerű kalandjátékokként jelennek meg, az utóbbi időben egyre többször valós szerepelőkkel forgatott jelenetekkel. Szinte minden esetben párbeszédeket kell kiválasztanod és döntéseket hoznod, amelyek hatással vannak arra, hogy a lányok hogyan reagálnak rád. Úgy tűnik, hogy a Storytaco Five Hearts Under One Roof című játéka lesz a következő a sorban. Bár ennek a játéknak még nincs megjelenési dátuma, már elérhető a PlayStation Store-ban, ami arra utal, hogy hamarosan jön a megjelenés is.

A játékban egy magányos fiút alakítasz, aki valahogyan öt dögös csajjal találja magát egy panzióban, amit vezetni kell.

 

Ahogyan ezeknél a játékoknál szokás, minden hölgy más-más karaktert képvisel, a cuki és szégyenlőstől egészen a parancsolgatós díváig. A beszélgetések és a döntések, amelyeket útközben hozol, alakítják a történet kimenetelét. Ezeket a játékokat általában néhány óra alatt lehet végigjátszani, bár az elágazó útvonalak okot adnak az újrajátszásra. Az ilyen típusú játékok mostanában elég gyorsan és sűrűn jelennek meg a PlayStation 5-ön. A fejlesztő Storytaco már ilyen játékot is kiadott PC-re is a Steamen, így várható, hogy egyre több jelenik meg PlayStation 5-re is. De miért?

Miért népszerűek?

Nos igen, mi nyugaton néha elég furcsán tekintünk ezekre a játékokra, de talán mindenki tudja, hogy azért is készül belőlük ilyen sok, mert Ázsiában baromira népszerűek. Ennek természetesen egy igen összetett, társadalmi és kulturális oka van, amit napokig lehetne elemezni. Egyes kutatók meg is teszik, de a lényeg, hogy távol-keleti országokban egyfelől egyre nehezebbé válik a párkeresés, másrészt pedig a játékok mindig szebb és jobb alternatívát kínálnak, mint a valóság. Persze nem csak olyan játékok készülnek, amikben fiúk csajozhatnak, de olyanok is, amikben lányok találkozhatnak álompasikkal.

Sok Ázsiai országban tendencia, hogy a fiatalok egyedüli életre rendezkednek be, sokan olyan sokat dolgoznak, hogy nincs is idejük hosszan tartó párkapcsolatot kialakítani. Ha így is van, az elvárások olyan magasak, hogy nagyon nehéz őket megugrani, így a sikertelenség miatt inkább már bele sem vágnak. Arról nem is beszélve, hogy egy randi sosem olyan, mint azt várjuk, nem mindig randizhatunk a herceggel vagy hercegnővel, így sokan inkább feladják, és egyedül élnek. A játékok és az álomvilág viszont mindig ott van.

Love and Producer

A Love and Producer például egy nőknek készült kínai mobiljáték, amit két hónappal a 2017 decemberi megjelenése után több mint tízmillióan töltötték le – írja a Wired. Ebben a játékban a srácok tényleg nagyon szépen népnek ki, szépen beszélnek, ami egy álom a kínai nők számára, ahol a valóság teljesen más. A randizás általában kínos, a férfiak szorongók és zárkózottak, a randiszituáció sokszor inkább stressz, mint szórakozás. Persze nehéz lenne általánosítani, de egyrészt ebben is rejlik az ilyen játékok sikere. Persze talán nem meglepő, hogy egy ilyen játék Kínában lett népszerű, ahol az 544 millió mobiljátékos fele nő. A Pape Games, hogy kihasználja ezt a piacot, a női rajongóbázis megszerzésére koncentrált, és a cég szerint a produkciós csapat 70 százaléka is nő.

„A női játékosok elég igényesek” – mondja Meng Juan, a játékot három évig fejlesztő csapat vezető producere. „Számunkra fontos, hogy megértsük a modern társadalomban élő nők lelki igényeit, figyeljünk pszichológiai érzéseikre, és ne feledkezzünk meg a játék minőségéről.”

Randi?!

Ez a siker különösen figyelemre méltó egy olyan országban, ahol a randevúzás és a nemek közötti egyenlőség más normák szerint működik, mint Nyugaton. Egy másik játékos, a 32 éves Yan Xi, egy pekingi egyetemi újság szerkesztője szerint a játék egy növekvő tendenciát tükröz Kínában. A hajadon nők egykor megbélyegezettek voltak, de ma már ez egyre gyakoribb és a társadalom is elfogadja, legalábbis a nagyvárosokban. „A nőknek több választási lehetőségük van – például az, hogy ne legyenek párkapcsolatban” – mondja.

„A hagyományos elképzelések hatással vannak ránk” – mondja Zhao. „Nyugaton a randizás és a házasság elkülöníthető, de Kínában a randizás az első lépés a házasság felé. A játékban a női főszereplő egyszerre négy különböző férfival randizik, ez olyan, mint egy fantázia. A való életben nem tennék ilyet.”

Sokkal vonzóbbak, mint az igazi fiúk – mondja egy játékos.

Figyelembe véve, hogy hány tévéműsorban, filmben és regényben szerepel a romantika a történet szerves részeként, furcsa, hogy a romantikus játékok még mindig viszonylag ritkák. Pedig, akik játszották, hogyan is felejthetnék el Tidus és Yuna virágzó románcát a Final Fantasy X-ben? Ez a szerelmi történet azonban főként cutscene-eken látható. Bár ezeket nagy gonddal készítették, ez nem cáfolja azt a véleményt, hogy a videojátékok nem alkalmasak a romantika ábrázolására, és hogy ezt a műfajt passzívabb médiumokon keresztül érdemesebb felfedezni. De ez lassan kezd változni.

Változás

„Van egy csodálatos új generációja a játékosoknak és a fejlesztőknek egyaránt, akik valami mélyebbet, valami többet, valami jelentősebbet akarnak” – mondja Heidi McDonald, amerikai játéktervező és a Digital Love: Romance and Sexuality in Games című könyv szerzője.

”Olyan változást látok, ahol az emberek érzelmi kapcsolatot akarnak. Olyan játékok, mint a The Witcher 3, az Atlus Persona sorozata, sőt a BioWare Mass Effect és Dragon Age is elismerést szereztek a romantika megvalósításáért, amelyben a játékosok döntései befolyásolják a cselekmény alakulását, és a játékosoknak aktívan kell befolyásolniuk a játék romantikus történéseit. De a problémák továbbra is fennállnak. Sok játék egyszerű, mechanikus megközelítést alkalmaz a romantikára. Általában ezekben a játékokban a romantika tranzakciós módon valósul meg (például „adj ennek a karakternek elég sütit, és szeretni fog”), vagy a párbeszédfa bizonyos választásainak kiválasztásával.

„Néha a romantikának játékbeli előnye is van. A Skyrimben, ha megházasodsz, a házastársad a házadban lakik, és ingyen megjavítja a felszerelésedet, amikor otthon vagy”.

Az álmok beteljesülnek

Sok szempontból a videojátékok kínálják az álmok megvalósulását. Lehetsz egy századfordulós cowboy, aki a vadonban kóborol, egy lopakodó ügynök, aki leküzdhetetlen akadályokkal szembesül, egy autóversenyző, egy űrhajós vagy egy karddal felszerelt fickó egy epikus szerelmi és sorsdöntő történetben. Vagy éppen valaki, aki nagyon szép pasikkal/lányokkal randizik. Ázsiában és a nyugati világban is a játékok végre foglalkoznak a szerelem és a romantika komplex témáival. De az, hogy a Love and Producer kielégíti a női fantáziákat, és ilyen sikeres lett, még mindig szinte felforgató jellegűnek tűnik.

Betöltés...
Keresés
Keresés