Legyen szó bármilyen online játékról, egy dolgot kijelenthetünk. Előbb-utóbb bizony felbukkannak a csalók, a Counter-Strike 2 esetében pedig ez már az első órákban megtörtént. Azóta sem jobb a helyzet, főleg mostanában, amikor néhány napra még le is kellett állítani a csalások elleni, szerver oldali védelmet. A legtöbb felhasználó azonban nincs tudatában annak, hogy pontosan mit is csinál egy ilyen védelem, vagy, hogy éppen mi ellen is nyújt megoldás. Szerencsére az elmúlt napokban részletesen is megismerhettük, egy X/Twitter bejegyzésnek köszönhetően.
Így működik jelenleg a Counter-Strike 2 védelme
📌 Let’s clear this up.
VACnet wasn’t “disabled for weeks.” That’s just false.
Here’s what actually happened:
– Valve swapped ML hardware (H100 → H200).
– VACnet was paused briefly (Fri–Sun/Mon) during transition.
– Fully operational again since Sun/Mon.But let’s be clear:… pic.twitter.com/8IpTA4C1k9
— 𝙈𝙖𝙩𝙩. (@VACdeluxe) June 3, 2025
Kezdjük is a múltkori helyzet tisztázásával:
- A Valve a múltkori hardvercserét valóban végrehajtotta, a VACNet is tényleg leállt 3-4 napra
- Ezt követően azonban teljesen működőképes állapotban várja a szerverekre tévedő csalókat
A VACNetről magáról is fontos információkat tudhattunk meg:
- A VACNet igazából nem javult azonnal a hardvercsere után, hanem kapott egy teljes újraindítást a hardveres cserét követően, tiszta lappal indíthat mindenki
- A klasszikus HvH (Hacker vs. Hacker) funkciókat azonnal szűri a védelem
- A kevésbé látványos csalásokat még mindig nehéz elkapnia
- Scout esetében igencsak érzékeny a VACNet
- AWP és Deagle esetében azonban kevésbé ugrik a rendszer
A hardveres cserét és az újraindítást megszenvedhetik majd a játékosok, hiszen egyértelműen romlott a detektálás minősége, sőt, ismét megnövekedhet majd azon esetek száma, amikor valakit csalónak jelez a rendszer, miközben valójában nem használnak segédprogramot. A VACNet előtt tehát még igazán hosszú út állhat, mire valóban életképes megoldás lehet a piacon. Nem véletlen, hogy a Counter-Strike 2 fejlesztői nem élesítették az Overwatch rendszert sem, nagy eséllyel ezekre a fejlesztésekre vártak ők is.