„Nincs értelme Xbox kézikonzolt venni” – állítja az Xbox projekt alapító tagja

Az új Xbox Asus konzol, ami a Steam Deck és a Nintendo Switch 2 konkurense kíván lenni, nem jó választás a játékosoknak Laura Fryer szerint.

Az eredeti Xbox projekt alapító tagja elmondta kendőzetlen véleményét az új Asus Ally Xbox hordozható konzolról, kiemelve, hogy nincs értelme megvenni, mivel egyszerűen fogalmazva za Xbox konzolnak vége. Laura Fryer, az Xbox Advanced Technology Group korábbi igazgatója egy YouTube videóban osztotta meg gondolatait, amelyben azt mondta: a Microsoft az egész üzletágát a Game Pass-ra teszi fel.

Xbox konzolka?

Az új Xbox Ally konzolt 2025 júniusában mutatták be, aminek a specifikációja hasonló a meglévő Asus ROG Ally X-hez, de a régebbi Z1 chipek helyett a legújabb AMD Ryzen Z2 hardvert használja. A készüléket nem a Microsoft, hanem az Asus tervezte, és oldalain Xbox stílusú kontroller-markolatok találhatók. Ez éles kontrasztot képez a Steam Deckkel, amit a Valve több éven át fejlesztett, ahelyett, hogy csak a Steam márkajelet ragasztotta volna egy valaki készülékére.

Összehasonlításképpen: a Microsoft a hardveres innovációt az Asus partnereire bízza – mondja Fryer a The Future of Xbox (Az Xbox jövője) című videójában. „Sokkal könnyebb egy Xbox matricát ragasztani egy meglévő hardverre, és ennyiben hagyni a dolgot” – mondja. „Ha már nem érdekel a konzolok eladása vagy az exkluzív játékok, akkor miért bajlódnál a hardveres innovációval?”

Csak egy matrica

Elég idős vagyok ahhoz, hogy emlékezzek az eredeti Xbox megjelenésére, és bár nem volt túl szép (egy nagy, ormótlan fekete doboz volt, tetején egy X-szel), először hozta el az új PC-technológiákat a konzolok világába: beleértve az Intel x86 CPU-t és az Nvidia GPU-t, nem is beszélve a merevlemezről. A Microsoft sok időt és energiát fektetett a tervezésbe és az ökoszisztémába, és biztosította a legfontosabb chipgyártóktól a szükséges alkatrészeket. Ennél is fontosabb, hogy a PC-vel ellentétben tudtuk, hogy frissítés nélkül is futtathatunk rajta játékokat, és exkluzív címekkel is rendelkezett, mint például a Halo sorozat. Hasonlóképpen, az Xbox 360 egy AMD GPU-t hozott nekünk egységes architektúrával, még mielőtt ez a technológia megjelent volna a PC-ken.

Ez teljesen más, mint Xbox márkajelzést tenni egy Windows-alapú, már meglévő Asus kézi eszközre, különösen akkor, amikor ma már a legtöbb Xbox játékot PC-n is futtathatod. „Itt van a probléma” – mondja Fryer. „Az Xbox már nem kínál exkluzív játékokat. Az Xbox Anywhere azt jelenti, hogy bármelyik platformon játszhatok azzal a játékkal. Játszhatok vele Xboxon vagy PC-n – talán még PS5-ön vagy Switch-en is. Akkor miért vennék meg a ROG Allyt?”

Ez elvezet minket a döntő mondathoz: Fryer véleménye szerint „nincs sok értelme megvenni ezt a kézikonzolt”. Fryer optimizmusból vagy szarkazmusból hozzáteszi, hogy talán jövőre a köd eloszlik, és mindannyian meglátjuk a legújabb bejelentések szépségét.

Betöltés...
Keresés
Keresés