Nem is hinnéd, milyen sokat költünk indie játékokra 2025-ben

A 2025-ös év legnépszerűbb Steam megjelenéseinek közel fele AA vagy indie stúdiók munkáit dicséri. Változás a játékiparban?

Ha valaki arról kérdezne, hogy milyen a videojáték-ipar helyzete mostanában, biztos, hogy elsőként az indie játékok felemelkedése jutni eszembe. Akár hétköznapi játékosok vagyunk, akár szakmabeliek, gaming tartalomgyártók, stream-nézők, jól látjuk, hogy az elmúlt években a független stúdiók és az egyéni fejlesztők elképesztő sikereket értek el. A játékfejlesztés ma már egyre több ember számára elérhető, és bizony egy-egy egyedi és szórakoztató ötlet sokkal többet ér, mint egy évekig tartó fejlesztés egy nagy stúdiónál. A játékvilág tehát átalakulóban van, és egy 2025-ös Steam statisztikai is bizonyítja, hogy az AA-s és az indie játékok egyre nagyobb teret nyernek a játékosok körében. És igen: költeni is hajlandóak vagyunk rá, nem véletlenül.

2025

2025 úgy tűnik, hogy egyfajta fordulópontot jelent ebben. Miközben a nagyobb stúdiók továbbra is sorra törlik a projekteket és elbocsátják a tehetséges fejlesztőket, vagy látják, hogy trendkövető játékaik kudarcot vallanak, a kisebb játékok kerültek a figyelem középpontjába. Az olyan indie címek, mint a Schedule 1, a R.E.P.O. és a Peak hatalmas közönséget vonzottak, míg a kisebb stúdiók játéka, például a Clair Obscur: Expedition 33 hatalmas elismerést kapott, és több rekordot is megdöntött – írja a TheGamer. A magazin az év közepén a Steam legnépszerűbb játékait nézte át és megállapította, hogy a top 20-as lista 40 százaléka indie vagy AA játék. A játékosok láthatóan kisebb címeket keresnek, ezzel támogatva az indie fejlesztőket és a kisebb stúdiókat.

Az eredmény

A SteamDB adatai szerint az idei top 20 játék közül nyolc (a legtöbb egyidejű játékosok száma alapján) indie stúdiókból származik, vagy AA kategóriába sorolható. A TikTok és a rövid videók korszakában megjelent egy trend, miszerint a kisebb, könnyebben elérhető játékok lesznek népszerűek, ami kétségtelenül hozzájárult az idei ranglistákhoz. Korábban már láthattuk ezt olyan játékoknál, mint a Content Warning és a Chained Together, ez a trend folytatódott az idén is, amikor a Schedule I és az R.E.P.O. elfoglalta a top 3 két helyét, a Peak pedig éppen hogy lemaradt a top 10-ről. Bár ezek a játékok általában rövidebb ideig népszerűek, mivel gyorsan felváltja őket a következő slágerjáték, mégis nagyon jól mutatják az indie szféra felemelkedését. Bár a Kingdom Come: Deliverance 2, a Clair Obscur: Expedition 33 és a Rematch mindegyike valamivel nagyobb költségvetésű, mindhárom játék a kisebb AA kategóriába tartozik, és az 5., 9. és 14. helyet szerezték meg.

A lista

HelyezésCím és játékoscsúcs
1Monster Hunter Wilds1,384,608
2Schedule I459,798
3R.E.P.O271,571
4Split Fiction259,003
5Kingdom Come: Deliverance II256,206
6Bongo Cat194,508
7Stellar Blade192,078
8Dune: Awakening189,333
9Clair Obscur: Expedition 33145,063
10Mecha Break132,816
11Peak114,492
12FragPunk113,946
13Shadowverse: Worlds Beyond109,246
14Rematch92,841
15InZOI87,377
16FANTASY LIFE i: The Girl Who Steals Time65,389
17Assassin’s Creed Shadows64,825
18RuneScape: Dragonwilds52,501
19Sultan’s Game46,106
20Persona5: The Phantom X41,622

Senki számára nem meglepő, hogy a Monster Hunter Wilds tartja az első helyet, és ez aligha fog megváltozni. A Split Fiction, egy másik kisebb stúdió (de az EA által finanszírozott) játéka a negyedik helyen áll, míg a Stellar Blade, a Dune: Awakening és a Mecha Break zárja a top 10-et. Olyan játékok, mint a Doom: The Dark Ages és a Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii nem kerültek be a top 20-ba, ahogy a Steamen megjelent Final Fantasy 7 Rebirth, The Last of Us Part 2: Remastered és Marvel’s Spider-Man 2 sem.

Betöltés...
Keresés
Keresés