Sajnos megvan az esély rá, hogy a Nintendo sosem lankadó jogászai lecsapnak majd a JoeMama nevű videós és egy csapat modder által készített Super Mario Bros. remasterelésre – ami bár a mai remake-lős/remasterelős trendek miatt egyébként is időszerű lenne, de hivatalos formában aligha fog megvalósulni. Egyrészt minek, ugye: az 1985-ös Mario persze pixeles, nyilván nagyon régi (ősi), de a mai napig egy örökzöld. Másrészt a játék egyszer már kapott egy remake-et a Nintendótól Super Mario All-Stars címen, ami elsőre egy szimpla gyűjteményes kiadásnak tűnhet – és részben az is, de a csomagba az első Super Mario Bros. 8-bitről a Super Mario World 16-bites látványára és játékmenetére lett tuningolva.
Jó cucc, érdemes is játszani vele, de a JoeMama és a maroknyi modder ennél talán érdekesebb remasterelésen/remake-en ügyködik. A Super Mario Bros. Remastered ugyanis a látványvilágot úgy modernizálja, hogy egyszerre megtartja az 1985-ös dizájnt is, a játékmenetbe pedig átdolgozott fizikával nyúl bele. Emellett felújítják a hangokat és a zenéket, alaposan boostolják a felbontást, illetve nem csak az eredeti Mariót, hanem a The Lost Levels-t, Super Mario Bros. Special-t, és a szintén átdolgozott All Night Nippon: Super Mario Bros.-t is tartalmazza. Ja, és nem mellesleg lesz benne egy egészen komplex pályatervező is, amiben bárki vadiúj pályákat kreálhat magának, a barátainak, vagy mindenki másnak is a világon.
Az alkotócsapat szerint a Nintendo jogi csapata akkor sem fogja tudni ellehetetleníteni a felújított kiadást, ha agyérgörcsig feszülnek. A játékuk ugyanis nem tartalmaz eredeti asseteket, illetve a Super Mario Bros. Remastered-hez rendelkezni kell a játék eredeti ROM-jával is. Szerintük ez elegendő kell legyen, hogy elkerüljék a totális tiltást és a roppant ígéretes projekt törlését. A felújítás mindemellett teljesen ingyenesen lesz letölthető szeptember 13-tól kezdődően – de csak PC-n, amihez linket a csapat Discord-szerverén lesz érdemes keresgélni.