Attól nem kell félni, hogy a PS6 játékok sok tárhelyet foglalnak majd

Ha minden igaz, a Sony olyan technológián dolgozik, amivel nem fog olyan hamar betelni a PS6 háttértára, hiába lesznek szebbek a játékok.

A videojátékok grafikájának fejlődésével sajnos legnagyobb bánatunkra a fájlméret is növekszik, ami azzal jár, hogy többet kell várni a letöltésre vagy éppen nagyon hamar betelik a konzol tárhelye. Jogos lehet a feltételezés, hogy ahogy a játékok grafikai szintje, összetettsége nő, úgy a játékok mérete is egyre nagyobb lesz. Nos, úgy tűnik, hogy a Sony már javában dolgozik azon, hogy ez ne így legyen. Ahogy közeledünk a PS6 megjelenéséhez, amiről már tudunk pár technikai paramétert, egyre többen aggódnak a 100 GB-os telepítések miatt. Egy új szabadalom szerint azonban ez nem feltétlenül olyan nagy probléma, mint ahogyan azt eredetileg gondolták.

Sony szabadalom

A Sony által nemrég benyújtott szabadalom (köszi Tech4Gamers) alapján a vállalat új módszert próbál találni a játékok méretének csökkentésére. A legegyszerűbb kifejezéssel élve, a Sony azt állítja, hogy a textúrák közvetlen elérése helyett egy köztes fájlt használnak a képek rendereléséhez, ami csökkentheti a fájlok méretét. A Sony példaként az SVG (Scalable Vector Graphics) fájlokra hivatkozik, hogy alátámassza a tervet. Ez a módszer azonban bármely formátumra alkalmazható, ami „hatékony adattárolást és textúrák hivatkozásának lehetőségét kínálja”.

A textúra egyes részeinek elérésére használt köztes fájl, például egy SVG, bármilyen megfelelő formátumban rendelkezésre állhat. Az ilyen fájl tartalmának példáját az alábbiakban mutatjuk be; bár ez nem utal semmilyen konkrét formátumra, úgy véljük, hogy bármely formátum, amely képes ilyen információkat hatékony módon hordozni, alkalmas a jelen közzététel tanításainak megvalósítására.”

A szabadalom leírásában a Sony kifejti, hogy a játékok futtatásához szükséges adatmennyiség az évek során jelentősen megnőtt, és kijelenti, hogy a fejlesztőknek „szükségük volt a tartalom jelentős optimalizálására vagy tömörítésére, sőt akár a tartalom teljes kihagyására”, ami egyértelműen nem jó dolog. Ez a koncepció azonban remélhetőleg enyhíti ezeket a problémákat, és potenciálisan csökkenti a fájlméretet a PS6 megjelenéséig. Az újságírók azt gyanítják, hogy a szabadalom kidolgozása és alkalmazása pont egybeesik majd a PS6 megjelenésével. Utóbbi valamikor 2027-28-ban várható.

Betöltés...
Keresés
Keresés