Ha minden igaz, a Sony olyan technológián dolgozik, amivel nem fog olyan hamar betelni a PS6 háttértára, hiába lesznek szebbek a játékok.
A videojátékok grafikájának fejlődésével sajnos legnagyobb bánatunkra a fájlméret is növekszik, ami azzal jár, hogy többet kell várni a letöltésre vagy éppen nagyon hamar betelik a konzol tárhelye. Jogos lehet a feltételezés, hogy ahogy a játékok grafikai szintje, összetettsége nő, úgy a játékok mérete is egyre nagyobb lesz. Nos, úgy tűnik, hogy a Sony már javában dolgozik azon, hogy ez ne így legyen. Ahogy közeledünk a PS6 megjelenéséhez, amiről már tudunk pár technikai paramétert, egyre többen aggódnak a 100 GB-os telepítések miatt. Egy új szabadalom szerint azonban ez nem feltétlenül olyan nagy probléma, mint ahogyan azt eredetileg gondolták.
Sony szabadalom
A Sony által nemrég benyújtott szabadalom (köszi Tech4Gamers) alapján a vállalat új módszert próbál találni a játékok méretének csökkentésére. A legegyszerűbb kifejezéssel élve, a Sony azt állítja, hogy a textúrák közvetlen elérése helyett egy köztes fájlt használnak a képek rendereléséhez, ami csökkentheti a fájlok méretét. A Sony példaként az SVG (Scalable Vector Graphics) fájlokra hivatkozik, hogy alátámassza a tervet. Ez a módszer azonban bármely formátumra alkalmazható, ami „hatékony adattárolást és textúrák hivatkozásának lehetőségét kínálja”.
„A textúra egyes részeinek elérésére használt köztes fájl, például egy SVG, bármilyen megfelelő formátumban rendelkezésre állhat. Az ilyen fájl tartalmának példáját az alábbiakban mutatjuk be; bár ez nem utal semmilyen konkrét formátumra, úgy véljük, hogy bármely formátum, amely képes ilyen információkat hatékony módon hordozni, alkalmas a jelen közzététel tanításainak megvalósítására.”
A szabadalom leírásában a Sony kifejti, hogy a játékok futtatásához szükséges adatmennyiség az évek során jelentősen megnőtt, és kijelenti, hogy a fejlesztőknek „szükségük volt a tartalom jelentős optimalizálására vagy tömörítésére, sőt akár a tartalom teljes kihagyására”, ami egyértelműen nem jó dolog. Ez a koncepció azonban remélhetőleg enyhíti ezeket a problémákat, és potenciálisan csökkenti a fájlméretet a PS6 megjelenéséig. Az újságírók azt gyanítják, hogy a szabadalom kidolgozása és alkalmazása pont egybeesik majd a PS6 megjelenésével. Utóbbi valamikor 2027-28-ban várható.